مصوبات بیست و هفتمین ستاداستانی مقابله با کرونا در کرمان اعلام شد

بیست و هفتمین ستاداستانی مقابله با کرونا در کرمان برگزار و در خصوص مسائل جاری بحث و گفتگو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی، ظهر(۱۰ خرداد) در بیست و هفتمین جلسه ستاداستانی کرونا با بیان اینکه با هر اقدامی که منجر به گسترش و افزایش بیماری کروناویروس در استان شود، مخالف هستیم؛ درباره کنترل ورودی های استان مصوبه ای را اعلام کرد‌.

 



استاندار کرمان گفت: با توجه به نامناسب بودن وضعیت بعضی از استان ها، سه پست ایست بازرسی برای کنترل وردی های استان از جانب استان های درگیر فعال می شود مشروط به اینکه این مصوبه توسط وزارت کشور لغو نشود.

 



فدایی در پاسخ به اظهارات فرماندار جیرفت مبنی بر وضعیت نامناسب شهرستان جیرفت و اینکه ۳۵ درصد مبتلایان از ادارات هستند؛ بیان کرد: ادارات جیرفت تا اطلاع ثانوی می توانند به حضور یک سوم کارمندان در اداره برگردد.
 

 

 

وی در خصوص ممنوعیت برگزاری مراسم ازدواج در تالارها تاکید کرد:  باید کارهای فرهنگی برای عدم برگزاری مراسم عروسی و عزا در دوران کرونایی انجام شود.

 

 


استاندار کرمان درباره تعطیلی مهدکودک‌ها و مشکلاتی که مادران کارمند در این زمینه دارند؛ ضمن بیان این نکته که آن دسته از بانوان شاغل در مهدکودک ها می توانند از دورکاری، مرخصی و یا تلفیقی از این دو استفاده کنند؛ افزود: با نظر مدیر تمهیداتی برای خانم‌های کارمند که فرزند خردسال دارند، در نظر گرفته شود تا مشکل آنها در این زمینه حل شود.

 



محمدصادق بصیری، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کرمان با اعلام بازگشایی مساجد برای ادای نمازهای یومیه با شرط رعایت پروتکل‌ها، متذکر شد: اما محدودیت برگزاری مراسمی مانند ختم و غیره همچنان باقی است.
 

 


وی با تاکید بر اینکه محدودیت زمانی پاساژها برداشته شده و می‌توانند به شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه فعالیت دهند؛ در مورد تالارهای پذیرایی هم با اشاره به اینکه تالارها در کل کشور همچنان بسته هستند؛ افزود: رستوران تالارها امکان سرو غذا را همانند سایر رستوران‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.



در این جلسه اعلام شد: برگزاری نماز در ادارات صرفا" به صورت فرادا خواهد بود.

 

کد خبر 933574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha