درخشش عکاس اندیمشکی در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

با توجه به شرایط پیش آمده در پی شیوع ویروس کرونا برگزاری اختتامیه و معرفی برترین‌های دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از طریق فضای مجازی صورت گرفت که «پژمان مولایی» عکاس اندیمشکی موفق به کسب عنوان برترین عکاس این جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، با توجه به شرایط پیش آمده در پی شیوع ویروس کرونا برگزاری اختتامیه و معرفی برترین‌های دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از طریق فضای مجازی صورت گرفت که «پژمان مولایی» عکاس اندیمشکی موفق به کسب عنوان برترین عکاس این جشنواره شد.

 

تشویق هنرمندان به سمت شیوه‌های معاصر خلق آثار در بستر هنرهای تجسمی، معرفی و نمایش نمونه‌هایی از برترین و جدیدترین آثار هنرمندان ایرانی و نمایش دستاوردهای خلاقانه هنری، ایجاد فضای گفت‌و‌گو میان اهالی جامعه هنرهای تجسمی کشور، ایجاد زمینه برای رشد هنر معاصر ایران و ایجاد فرصت برای ارتقای آگاهی و هنر هنرمندان ایرانی از اهداف برگزاری این جشنواره بودند.

 

این جشنواره در ده رشته هنری تصویرسازی، خوشنویسی، سرامیک، عکاسی، کاریکاتور و کارتون، طراحی گرافیک، مجسمه، نقاشی، نگارگری و رسانه‌های هنری جدید (شامل سه رسانه ویدئوآرت، پرفورمنس آرت و چیدمان) برگزار شد.

 

در این دوره جشنواره تجسمی فجر به‌منظور تقویت بازار هنر و ایجاد انگیزه میان شرکت‌کنندگان، آثار برگزیده از سوی شورای هنری، توسط اداره کل هنرهای تجسمی خریداری شده‌اند.

 

۱۰ هنرمند برگزیده با در نظر گرفتن امتیازات مربوطه برای سفر مطالعاتی به شهرک هنرمندان فرانسه، به شورای انتخاب هنرمندان معرفی می‌شوند تا براساس ضوابط و شرایط و زمان‌بندی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این سفر مطالعاتی اعزام شوند.

 

کد خبر 933633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha