امام جماعت مسجد به امام محله ارتقاء می یابد

حجت‌الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه امام جماعت مسجد به امام محله ارتقاء می یابد، گفت: مسجد سرنوشت ساز، تحول ساز و تولی گری اش با امام محله است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام «نورالله ولی نژاد» در نشست هم اندیشی امامان محله شهری اظهار کرد: مسجد مهمترین پایگاه اجتماعی و زیرساخت فرهنگی جامعه است و همه اقشار، اصناف و قومیت ها با رده سنی مختلف جامعه در آن جای گرفته اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مسجد با همه دستاوردها و اهمیتی که دارد در امامش تبلور پیدا می‌کند، افزود: مسجد سرنوشت ساز، تحول ساز و علمداری و تولی گری آن با امامش است.

 

وی بیان کرد: امام به معنای این نیست که فقط جلو بایستد و بقیه هم پشت سرش نماز بخوانند، بلکه امام پیش رونده، پیشرو و پیشگام بودن است و رهبری می‌کند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: ما به دنبال امام محله هستیم نه فقط امام جماعت و اقامه نماز جماعت؛ یکی از وظایف امام محله و در کنار آن انجام فعالیت های مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره است.

 

وی اظهارداشت: به امام جماعت مسجد محوری، امام محله گفته می‌شود که هیئات مذهبی، بسیج، کانون فرهنگی و غیره شاخه های این مساجد هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به شکل اساسی دنبال این است که امام جماعت مسجد به امام محله ارتقاء و به یک جریان تبدیل شود.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ مسجد شهری استان در طرح امام محله شروع به کار شدند که مسجد، محور برنامه ها و امام جماعت هم امام محله بشود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد در خصوص هویت بخشی امام محله و مساجد محوری، گفت: مساجد موفق، شناسایی شوند و مورد الگو قرار بگیرند و با هماهنگی صداوسیما، موفقیت شان برجسته و نشان داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا، نمازهای جماعت تعطیل شد ولی مساجد تعطیل نشد، اظهارداشت: مساجد به‌عنوان مهمترین پایگاه در رزمایش مواسات و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان نقش آفرینی کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: حدود ۱۶۰ روحانی مستقر، ۱۰۰ روحانی طرح هجرت و ۵۰ روحانی به صورت خودجوش در استان مشغول فعالیت های دینی و فرهنگی هستند.

 

در پایان دوره آموزشی تحول اجتماعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بهره مندی از سند تدریجی طرح تحول احتماعی و صفحات کتاب «مسجد محور» که در ۳ جلد توسط سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده، برای امامان محله شهری و مدیران ادارات تابعه توضیح داد.

 

گفتنی است، این برنامه ۱۰ خرداد سالجاری با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن ولایت این اداره کل برگزار شد.

 

کد خبر 933857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha