شیوه‌نامه قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در دولت بررسی می‌شود

شیوه‌نامه قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری هیات دولت بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شیوه‌نامه اجرای بند (ج) ماده (۱۲) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات را تدوین کرده است.

براساس بند ج ماده ۱۲ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات در صورتی که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و یا طرح‌ها (پروژه‌ها) و یا مقالات استخراجی اعضای هیأت علمی منجر به حل یکی از مسائل اساسی کشور شود، جایگزین امتیاز فعالیت‌های پژوهشی و فناوری مندرج در جداول شماره (۶) آیین‌نامه جاری ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی و جداول مشابه در آیین‌نامه‌های بعدی تا سقف امتیازات مکتسبه خواهد شد.

براساس شیوه‌نامه پیشنهادی، دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند در زمان ارائه برنامه و بودجه سال آینده خود، اطلاعات کامل شامل برنامه‌ها و پروژه‌های فناورانه خود را که در جهت حل مشکلات اساسی کشور است را به همراه اهداف و نتایج مورد انتظار در قالب فرم مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند.

همچنین برنامه‌ها و پروژه‌ها اعلامی دستگاه‌­های اجرایی بسته به ماهیت در سال‌های مختلف می‌توانند تکرار شوند. پس از تایید لایحه بودجه، سازمان برنامه و بودجه این موارد را به عنوان نیازهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در اختیار دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌دهد.

این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری هیات دولت است؛ شیوه‌نامه اجرای این بند پس از تصویب هیات وزیران لازم الاجرا است./

کد خبر 934126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha