آمادگی لرستان برای گرایش به تولیدات صادرات محور

عبدالهی با اشاره به وجود ظرفیت های استان در رعصه تولیدات کشاورزی و باغی، گفت: به دنبال راهکارهای افزایش صادرات محصولات تولیدی در داخل و با نام لرستان باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « اسد عبدالهی» امروز(11 خرداد) در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، اظهار داشت: استان لرستان در عرصه تولید بویژه تولیدات کشاورزی و باغی دارای ظرفیت گسترده ای است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به بررسی وضعیت توسعه صادرات غیرنفتی استان، افزود: به رغم شرایط تحریم، بیماری کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد، شاهد تغییرات مثبت در استان بوده ایم و آمادگی ساختار استان برای گرایش به تولیدات صادرات محور وجود دارد.

 

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته با رشد همراه بود که با اقدامات انجام شده از ۳۵ بازار هدف خارجی به رقم ۴۶ کشور رسیده ایم. 

 

عبداللهی  با اعلام اینکه واردات استان بیشتر در زمینه مواد اولیه، ماشین آلات و ادوات مربوط به آنها بوده است بیان کرد: صادرات غیرنفتی لرستان در حوزه های صنعتی، پتروشیمی و تولیدات کشاورزی است که با توجه به مرغوبیت بالای محصولات کشاورزی، لزوم اهمیت به این حوزه بیشتر ضرورت دارد .

 

وی تصریح کرد: برند سازی و بسته بندی کالا های تولیدی از نکات مهم در صادرات است که به دنبال راهکارهایی جهت افزایش صادرات محصولات تولیدی در داخل و با نام لرستان هستیم .

 

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان اظهارکرد: گمرک استان نقش بسزایی در امر صادرات محصولات با نام لرستان مانند فرش و سایر برندهای تولید داخل را دارد که با پیگیری های انجام شده از این پس کالاهای تولید داخل استان صرفاً از طریق گمرک لرستان صادر خواهند شد.

کد خبر 934142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha