افزایش زمین‌‌خواری در گیلان/ ضعف نظارت در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی

آقازاده با ابراز تاسف از ضعف نظارت در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان از افرایش دلالی زمین و زمین خواری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «سید علی آقازاده»‌ امروز(دوشنبه، ۱۲خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به معضل تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان و فراوانی خرید آن توسط افراد غیربومی، گفت: متاسفانه این افراد غیربومی در حالیکه کشاورزان و روستاییان ما برای گرفتن مجوز آب، برق و گاز در ادارات سرگردان هستند، به راحتی مجوز گرفته و شروع به ساخت و ساز می‌کنند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس وجود افراد غیربومی در استان را موجب تغییر سبک زندگی دانست و اظهارداشت: فرهنگ و ساده‌زیستی روستاییان تحت تاثیر این افراد قرار گرفته و معضلاتی را برای استان ایجاد می ‌کند.

 

وی با انتقاد از حضور روستاییان در ویلاها به عنوان سرایدار و خدمتکار تاکید کرد: باید به تامین معیشت و اقتصاد روستاییان توجه داشت تا شاهد چنین صحنه‌های که استان را دچار معضلات اجتماعی می‌کند، نباشیم.

 

آقازاده با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در حوزه گردشگری و کشاورزی و بهره‌گیری از آن جهت اشتغالزایی بیان کرد: سالانه حدود ۵۰ میلیون گردشگر وارد استان می‌شود که متاسفانه به‌جای ایجاد اشتغال، باعث افزایش دلالی زمین شده است.

 

وی با ابراز تأسف از ضعف نظارت در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان گیلان، از دستگاه‌های نظارتی استان خواست تا هرچه سریع‌تر به این مسئله ورود کنند و جلوی زمین‌خواری را بگیرند.

 

 

کد خبر 934418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha