جشنواره هوانوردی می تواند بستر رونق اقتصادی استان باشد

عبداللهی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره هوانوردی در استان، گفت: برگزاری این جشنواره در رونق اقتصادی استان لرستان موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « اسد عبدالهی» امروز(12 خرداد) در جلسه بررسی نحوه برگزاری جشنواره هوانوردی عمومی در استان، اظهار داشت: برگزاری جشنواره هوانوردی در استان می تواند در جذب گردشگر و احیای صنعت گردشگری لرستان نقش بسزایی داشته باشد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، افزود: اجرای طرح جشنواره هوانوردی عمومی در نهایت برای جامعه مفید خواهد بود.

 

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره هوانوردی عمومی به دلیل ماهیت گردشگری آن در جذب گردشگر و سرمایه گذار بخش خصوصی تاثیرگذار است و موجب رونق گردشگری استان خواهد بود .

 

عبداللهی اظهار داشت: این طرح در صورت اجرا برای جامعه مفید خواهد بود و تأثیرات مثبت خود را بر اقتصاد جامعه خواهد گذاشت.

 

 وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه به منظور اجرای هر چه بهتر این جشنواره ضمن برنامه ریزی صحیح، با هم در تعامل باشند و جلسات داخلی خود را با محوریت رفع موانع و مشکلات موجود برگزار کنند .

 

عبداللهی خاطرنشان کرد: در راستای پیشرفت سریعتر اجرای این طرح، دستگاه‌های اجرایی نسبت به فراهم سازی مقدمات حضور بخش خصوصی در جشنواره اقدام کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اشاره به ارزشمند بودن اجرای طرح جشنواره هوانوردی عمومی اظهارکرد: هزینه‌های اجرای این جشنواره با مدیریت صحیح منابع تامین شود تا در پایان شاهد اثرات مثبت آن باشیم.

 

جشنواره ورزش های هوایی در فرودگاه خرم آباد برگزار می شود

 

مدیرفرودگان خرم آباد هم  در این جلسه اظهار داشت: هدف عمده جشنواره ورزشهای هوایی رونق گردشگری، افزایش اشتغال و جذب سرمایه گذار در بخش صنعت هوانوردی عمومی است.

 

«علی کاملی»  افزود: ۳۰ اردیبهشت امسال نخستین ناوگان هوانوردی عمومی وارد این فرودگاه و پروازهای آزمایشی عملیاتی آن با موفقیت انجام شد.

 

وی  از انجام رایزنی های اولیه، عقد قرارداد و توافق نامه ها برای استقرار این ناوگان در خرم آباد خبرداد و افزود:  به زودی  نخستین پایگاه هوانوردی عمومی غرب کشور جهت پایش جنگل ها، منابع طبیعی و دوره های آموزشی در لرستان راه اندازی می شود.

 

وی گفت: علاوه بر همکاری با منابع طبیعی و آبخیزداری استان، افرادی که برای پر کردن ساعات پروازی باید اجباری پرواز کنند یا آموزش خلبانی دارند می توانند از خدمات این پایگاه بهره مند شوند.

 

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه ورزش و تفریح های هوایی از دیگر برنامه های این پایگاه در خرم آباد است ادامه داد: این ناوگان از نوع سنسا C۷۹R و با ظرفیت چهار نفر است.

 

گفتنی است، در این جلسه که با محوریت هماهنگی بین دستگاه های عضو برگزار شد،  پیشنهادات و راهکارهای چگونگی برگزاری این جشنواره توسط اعضا ارائه و بررسی شد.

کد خبر 934470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha