تخصیص بخشی از اعتبارات نمایشگاه قرآن به مؤسسات قرآنی با موافقت وزیر ارشاد

محمدی از اختصاص بخشی از اعتبارات نمایشگاه بین‌المللی قرآن به مؤسسات قرآنی خبر داد و گفت: این امر نشان می‌دهد اگر این موسسات مطالبه‌ای جمعی با قدرت و متحدانه داشته باشند، حتما موفق می‌شوند.

«حسن محمدی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص نتیجه راه‌اندازی پویش مطالبه جمعی مؤسسات قرآنی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اختصاص اعتبار نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به این مؤسسات، اظهار کرد: این پویش تا حدودی تاثیرگذار بوده اما نه به این معنا که صرفا این مساله موجب تاثیرات مثبت شده باشد ولی بی تاثیرهم نبوده است.

 

مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی پویش مطالبه جمعی مؤسسات قرآنی از وزیر ارشاد، شنیده ها حاکی از این است که مقرر شده، بخشی از اعتبارات نمایشگاه قرآن با دستور وزیر ارشاد و معاون قرآن و عترت وزارتخانه از طریق مجاری خودشان به موسسات قرآنی اختصاص یابد که این اقدام آنها شایسته تقدیر و تشکر است.

 

وی در ادامه افزود: این امر نشان می دهد که اگر موسسات قرآنی یک مطالبه جمعی با قدرت و متحد داشته باشند، حتما موفق می شوند.

 

محمدی با بیان اینکه برخی از مؤسسات قرآنی در این شرایط کنونی دچار مشکلات تامین هزینه ها شده‌اند، خاطرنشان کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در سال جاری با اعتبارات کمی روبه‌رو شد اما از مؤسسات قرآنی آسیب دیده در سوانح طبیعی با اعطای وام حمایت‌ کرد اما اکنون اقداماتی در راستای رفع این مشکلات صورت گرفته است، بر همین اساس وزارت ارشاد هم وام 16 درصدی به اصناف متضرر ارایه کرده که متقاضیان در حال ثبت نام برای دریافت هستند.

 

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به دلیل شیوع کرونا امسال برگزار نمی شود.

کد خبر 934486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha