عادی شدن شرایط غیرعادی کرونا خطرناک است 

اصغر مکارم گفت: هوا هر روز گرمتر می شود اما خبری از پایان بیماری کرونا با تصورات  ابتدایی از این بیماری نیست اگر چه همچنان آمار  مبتلایان و جانباختگان نسبت به روزهای قبل با افزایش روبرو است بنابراین عادی شدن شرایط غیرعادی کرونا خطرناک می باشد.

«اصغر مکارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: هوا هر روز گرمتر می شود اما خبری از پایان بیماری کرونا با تصورات ابتدایی از این بیماری نیست اگر چه همچنان آمار مبتلایان و جانباختگان نسبت به روزهای قبل با افزایش روبرو است بنابراین عادی شدن شرایط غیرعادی کرونا خطرناک می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: شهرستان های جیرفت، قلعه گنج، رودبار جنوب، کهنوج و عنبرآباد در وضعیت قرمز قرار دارند با وجود این نگرانی ها و در شرایطی که بسیاری از مردم به زندگی عادی خود باز گشته اند اغلب مشاغل به جز معدودی از جمله تالارهای پذیرایی، استخرها و ورزشگاه ها به کار خود بازگشته اند کمتر کسی ماسک به صورت می زند یا فاصله اجتماعی را رعایت می‌کند و مردم مراسم جشن و عزاداری را در خانه برگزار می کنند.

وی بیان کرد: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی درباره تعداد مبتلایان و جانباختگان کرونا اگر چه در برخی روزها بالا و در برخی روزها روند کاهشی را نشان می دهد، اما طی روزهای گذشته روند افزایش را شاهد هستیم.

مکارم در تشریح آخرین موارد ابتلا به کووید ۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ابراز کرد: تاکنون یکهزارو 141 نفر در جنوب کرمان بستری  شده اند و بر اساس معیارهای قطعی تشخیص موارد مثبت 400 نفر هستند که از این تعداد 15 بیمار فوت شده اند و این در حالی است که 96 درصد بیماران ( یکهزار و 96 مورد) بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به افزایش غربالگری در واحدهای تابعه از جمله مراکز 16 ساعته جنوب کرمان، افزود: به هیچ وجه قدرت بیماری زایی کرونا ویروس کم نشده و ویروس همچنان در حال گردش است اما اتفاق جدیدی که در جنوب کرمان شاهد آن هستیم این است که تست تشخیص سرپایی افزایش یافته و تاکنون بیش از 739 تست سرپایی انجام شده است و شامل موارد دارای علائم بسیار خفیف بوده یا برای غربالگری مراجعه کرده اند و به این ترتیب در مراحل اولیه شناسایی شده اند.

وی تاکید کرد: از میان تست های اخذ شده از موارد سرپایی 244 نفر مثبت هستند که البته نیازمند بستری بیمارستانی نیستند و می توانند در منزل قرنطینه شوند و در مراحل اولیه کاملا بهبود یافته اند از نظر علمی شناسایی این افراد یک دستاورد مثبت است.

مکارم اضافه کرد: شناسایی زود هنگام این افراد در کنترل بیماری بسیار کمک کننده است چرا که این افراد ممکن است، علامتی نداشته باشند اما در ارتباط با افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان با انتقال بیماری در آن افراد می توانند بیماری شدید ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: بر اساس بررسی صورت گرفته مردم تصور می کنند، نسبت به یک ماه قبل ویروس ضعیف تر شده و به سمت عادی سازی روابط پیش می روند این موضوع بسیار خطرناک است با این حال دانشگاه از عادی انگاشتن شرایط واهمه دارد چرا که مردم توجهی به رعایت پروتکل های بهداشت و درمان ندارند.

وی در خاتمه بیان کرد: توصیه می شود مردم جنوب استان نسبت به رعایت بهداشت فردی و تهویه محل کار و سکونت  خود حتی با باز کردن درب یا پنجره اقدام کنند که این امر در پیشگیری از ابتلا به بیماری خیلی مؤثر است.

کد خبر 934545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha