سینمای ایران از شورای عالی سینما خواستار تحولی عظیم هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همگان آغاز فعالبت شورای عالی سینما راکه با عزم جدی واراده ملی تشکیل شد، به فال نیک گرفته اند، تنها برخی به ترکیب اعضا انتقاد داشتند که پیشنهادات آنهابرای افزایش اعضا بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار شبستان، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در نشست خبری شورای عالی سینما به تشریح جزئیات عملکرد شورای عالی سینما پرداخت.

 

وی در ابتدا عنوان داشت: اگرچه اولین جلسه این شورا پنجشنبه هفته گذشته برگزار شده است و رسانه های مختلف گروهی پوشش لازم را داده اند اما با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی کشور خصوصاً سینما لازم بود در نشستی با خبرنگاران برنامه های این شورا را تشریح کنیم.

 

حسینی در ادامه با اشاره به دلایل تشکیل شورای عالی سینما نیز گفت: از ابتدای دولت دهم نیاز به سینما و توجه به آن مطرح بوده است، با توجه به اینکه اهالی سینما نیز به شرایط نامطلوب سینما اذعان دارند؛ توجه فوری به مسائل رفاهی و صنفی سینماگران احساس می شد که تشکیل این شورای در راستای پاسخ به این نیاز بود.

 

وزیر ارشاد در ادامه با توجه به جلسه اخیر شورای عالی سینما با حضور رییس جمهور بیان کرد: برگزاری این شورا نیازمند یک عزم جدی و اراده ملی بود، به همین منظور از بالاترین مقام اجرایی کشور پس از رهبر معظم انقلاب مساعدت طلبیدیم و ایشان را در جریان مشکلات سینمایی قرار دادیم تا برنامه های سینمایی ما با سرعت بیشتری به مرحله اجرا برسد.

 

وی افزود: در 30 تیر سال جاری این مصوب به هیئت دولت داده شد تا یک ترکیب و کارگروه متخصص کار خود را آغاز کند، رییس جمهور نیز بر مداوم بودن این جلسات تاکید کرد و به این ترتیب فصل جدیدی در عرصه سینمایی کشور آغاز شد و همه کسانی که دلسوز سینمای ایران هستند برای حل شدن مشکلات آن باید فرصت را غنیمت بشمارند و نظرات خود را بیان کنند.

 

حسینی با اشاره به پذیرش این طرح در میان سینماگران نیز اظهار داشت: همگان این حرکت را به فال نیک گرفته اند و تنها به ترکیبات انتخاب شده انتقاد کردند که اگر پیشنهادات خوبی ارایه شود این شورا اعضایش را افزایش خواهد داد.

 

وی افزود: شورا از 4 نفر اشخاص حقوقی تشکیل شده که به علت مسائل اجرایی باید در جلسات حضور پیدا کنند و همچنین 5 نفر از هنرمندان کشور شهریار بحرانی، علی اکبری، داود میرباقری، مسعود ده نمکی و احمد نجفی نیز عضو شورا هستند.

 

حسینی در پایان اشاره کرد: انتظارت از دولت دهم با توجه به اجرایی کردن طرح های بزرگ بالاست و هنرمندان و سینماگران از دولت تحول عظیم را خواستارند جلسات باید همه صاحبنظران را دربر گیرد و از نظرات خوب آنها استفاده کنند.

 

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود

کد خبر 9346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha