انتقاد سید محمد حسینی از صدور حکم زندان برای کاوه اشتهاردی

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: صدور حکم زندان برای مدیر مسئول روزنامه ایران با اظهارات اخیر قوه قضائیه درباره محاکمه سران فتنه مغایرت دارد

به گزارش خبرنگار شبستان، در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه ایران درباره صدور حکم زندان و شلاق برای کاوه اشتهاردی، مدیر مسئول روزنامه ایران گفت: روزنامه ایران روزنامه رسمی کشور است، در روزهای اخیر از مواضعی که معاون قوه قضائیه و دادستان تهران به مناسبت حماسه 9 دی پیرامون برخود جدی با عوامل سران فتنه استقبال کردیم و جای تقدیر است کسانی را که مدتی کشور را معطل کرده اند و به حیثیت جهانی مردم ما لطمه وارد کردند، جدی محاکمه شوند.

 

وی افزود: محکوم کردم اشخاصی که با انگیزه انقلابی در مسیر انقلاب پیش می روند، جای گلایه دارد، البته معنایش این حرفها عدم تمکین از قانون نیست اما امیدوارم که در این حکم تجدید نظر شود.

 

وزیر ارشاد در خصوص اصل ماجرای شکایت مهدی هاشمی از مدیر مسئول روزنامه ایران عنوان کرد: 220 تشکل دانشجویی با صدور اطلاعیه ای خواستار محاکمه عاملان فتنه اخیر شدند که مهدی هاشمی یکی از این افراد بود. این اطلاعیه ابتدا توسط خبرگزاری ها منتشر شده و روزنامه ایران نیز آن را به نقل از خبرگزاری ها منتشر کرده است، اما قوه قضائیه مدیر مسئول این روزنامه را به 6 ماه زندان و 20 ضربه شلاق محکوم کرده است.

 

وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید حساسیت ها را در نظر داشته باشد تا یک قاضی نتواند چنین حکمی را صادر کند. به هر حال نیروهای  انقلابی باید قانع شوند چرا که آنان باعث بیداری و افزایش بصیرت در جامعه شده اند.

 

وزیر ارشاد در پایان ضمن ابراز امیدواری برای تجدید نظر در این حکم، خاطرنشان کرد: حماسه‌ 9 دی یک همدلی و همراهی میان همه مردم ایجاد کرد و بنابراین نباید حکمی داده شود که با این همراهی مغایرت داشته باشد و به روابط قوا خدشه وارد کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 9419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha