برگزاری عزاداری خیابانی سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در آستارا

حجت الاسلام حافظ نیا از از برگزاری عزاداری خیابانی به مناسبت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» عصر دوشنبه( ۱۲ خرداد) در جلسه هماهنگی ستاد ارتحال امام خمینی(ره) که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهارکرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بی ‌نظیر در تاریخ بشریت است.

 

امام جمعه بندر آستارا بیان اینکه امام خمینی (ره) عبد صالح خداوند بود، افزود: امام راحل با نفس زکیه و با مبارزه بی امان خود، خواب را از چشمان ظالمان و کاخ نشینان ربود.

 

وی با تصریح اینکه بايد ويژگی های سياسی و اخلاقی امام خمینی(ره) در جامعه نهادينه شود اذعان کرد: درايت، شجاعت و ايمان امام، دشمنان مقابل ايران اسلامی را شكست داد و مقام معظم رهبری نيز راه او را با اقتدار ادامه می دهند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بهترین فرصت برای نشر اهداف و افکار نورانی امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: تبيين شخصيت امام (ره) در دانشگاه ها و مدارس ضروری است.

 

امام جمعه بندر آستارا از راه ‌اندازی دسته عزاداری خیابانی به مناسبت ارتحال امام مهربانی‌ها در این شهرستان خبر داد و افزود: این دسته عزاداری خیابانی ساعت ۱۱ صبح (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد) از روبروی سپاه ناحیه آستارا تا مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) راه‌اندازی می‌شود.

 

وی تصریح ‌کرد: دسته عزاداری خیابانی با مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) در سوگ سالگرد ارتحال امام مهربانی‌ ها و سینه‌ زنی شرکت ‌کنندگان در این مراسم همراه است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان‌ اینکه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور اقشار مختلف مردم در محوطه مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) برگزار می شود، افزود: سال های قبل این مراسم در داخل مسجد برگزار می شد که امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، مراسم در محوطه مسجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت می شود.

 

امام جمعه بندر آستارا اظهارکرد: حجت‌الاسلام «کاظم حافظ‌ نیا» امام جمعه آستارا سخنران مراسم است و یکی از مداحان برجسته شهرستانی در این مراسم مداحی می کند.

 

وی از شهرداری آستارا در خصوص سیاهپوش کردن خیابان ها و میدان شهر به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام خونین ۱۵ خرداد تقدیر کرد و افزود: محیط مساجد، مدارس، ادارات به همین مناسبت سیاهپوش شود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا همچنین از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست نسبت به سیاهپوش کردن مغازه ها و بازار اقدام کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه به علت تعطیلات پیش رو شاهد حضور مسافرین و گردشگران در شهرستان خواهیم بود، گفت: متاسفانه در ایام تعطیلات برخی مسافرین اصول بهداشتی و هنجارها را رعایت نمی کنند و انتظار از پلیس این است به هنجارشکنان تذکرات لازم را داده و به کسانی که قوانین را رعایت نمی کنند، برخورد کنند.

کد خبر 934678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha