کانونی مسجدی که آبروی شیعیان در زاهدان است/ از روشنگری درباره جنایات وهابیت تا کمک‌های مومنانه به محرومان

کانون فرهنگی هنری «امام جعفر صادق(ع)» زاهدان در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه عید سعید غدیر، هفته وحدت و دهه کرامت با بازخوانی جنایات وهابیت و گروه‌های تکفیری، به تبیین آموزه‌های ناب اسلامی اقدام می‌کند؛ اجرای دوره‌های آموزشی هم از وجوه همت این کانون است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: کانون فرهنگی هنری «امام جعفر صادق (ع)» در جوار مسجدی به همین نام مبارک در شهر زاهدان جزو کانون های فعال در سطح استان سیستان و بلوچستان است که در تمام مناسبت های دینی و ملی ویژه برنامه های متنوع و آموزنده را به منظور اشاعه معارف نورانی دین اسلام و ارزش های انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار می کند.

 

 

 

 

روشنگری درباره تهدیدات وهابیت برای وحدت اسلامی

 

برنامه های این کانون با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شده است که روشنگری درباره فرقه های ضاله از جمله آنها است برای نمونه همه ساله در هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (ع) در بقیع توسط وهابیت، سخنرانی تبیینی در این باره در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار می شود که امسال، آقای نارویی از اعضای کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) در این باره با طرح برخی از اسناد درباره وابستگی این فرقه ضاله به جهان استکبار، سخنرانی کرد. یکی از اهداف این ویژه برنامه، بازخوانی تهدیدات گروهک های تندرو و تروریستی و وابسته به جهان استکبار برای وحدت شیعیان و اهل سنت است.

 

کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) همچنین در برخی از مناسبت های مهم مذهبی دیگر از جمله عید سعید غدیر، هفته وحدت و دهه کرامت، با دعوت از سخنرانان و استادان حوزه و دانشگاه به مسائل مهم جهان اسلام و تاریخ تشیع می پردازد تا معرفت و دانش نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق (ع) نسبت به حقایق تاریخی بیشتر شود.

 

 

 

برگزاری مسابقه کتاب خوانی در ایام شهادت امام صادق(ع)

به دلیل ارادت خاصی که اهل سنت به حضرت جعفر بن محمد (ع) دارند و همچنین همنام بودن کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) با پیشوای ششم شیعیان(ع)، همه ساله در ایام شهادت این امام بزرگوار، هفت شبانه روز مراسم در قالب سخنرانی مذهبی، مدیحه سرایی، کتابخوانی و برپایی نمایشگاه فرهنگی در مسجد امام جعفر صادق (ع) زاهدان برگزار می شود.

 

کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) جزو کانون های پیشرو در اجرای طرح تلاوت نور در مساجد زاهدان است و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی این نهاد، هر روز حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جماعت این خانه خدا تفسیری پیرامون آیات تلاوت شده در آن روز بیان می کند تا قرائت قرآن با درک مفاهیم این کتاب انسان ساز همراه شود.

 

 

 

 

برگزاری جلسه آموزش عمومی قرآن در سطح شهرستان

 

به همت کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) همه روزه جلسات آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن در شبستان مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار می شود. همچنین سه شنبه ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، جلسه آموزش عمومی قرآن را با حضور قاریان ممتاز استان سیستان و بلوچستان برگزار می کند.

 

 

 

 

این کانون فرهنگی هنری همچنین در برگزاری سایر برنامه های ثابت مسجد امام جعفر صادق (ع) در طول هفته به ویژه بررسی مسائل روز و آموزش عقاید اسلامی نقش فعالی ایفا می کند تا به این صورت بتواند نوجوانان و جوانان بیشتری را جذب معارف نورانی مکتب اسلام کند.

 

کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) همچون حدود 25 هزار کانون دیگر مساجد کشور هر زمان که برای گروهی از هموطنان مان مشکلی پیش می آید پیشتاز یاری رسانی به آنان می شود که کمک رسانی به سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان در سال 1398 یکی از نمونه های برجسته آن است.

 

ضد عفونی کردن محلات مختلف زاهدان

 

با شیوع ویروس کرونا نیز اعضای کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) دست به کار شدند و با همراهی سایر کارگزاران مسجد امام جعفر صادق (ع) در ضد عفونی کردن محلات مختلف شهر زاهدان فعالیت داشتند. فعالیت این کانون در این دوره و با شروع ماه مبارک رمضان گسترش یافت به طوری که همه روزه به همت اعضاء و فعالان آن بسته های افطاری و غذای گرم میان نیازمندان و مدافعان سلامت توزیع شد.

 

از ابتکارات جالب کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) طبخ و توزیع غذای گرم همراه با بسته های فرهنگی میان نیازمندان در مناسبت های مذهبی به ویژه ایام شهادت یا ولادت ائمه اطهار (ع) است. برای نمونه امسال در شب و روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) 700 پرس غذای گرم میان خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) همچنین با اعلام بازگشایی مساجد در شب های قدر با همراهی امام جماعت، هیئت امنا و سایر فعالان مسجد امام جعفر صادق (ع) اقدام به مهیا کردن فضای این مسجد برای برگزاری مراسم احیای این شب های معنوی کردند که ضد عفونی کردن فضای این مسجد و تهیه اقلام بهداشتی به منظور توزیع میان شرکت کنندگان در این مراسم از جمله آنها بود. این کانون همچنین در برگزاری مراسم نماز عید فطر نیز مشارکت خوبی داشت و این مراسم با شرکت خوب مردم زاهدان و در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

 

 

 

تبیین دستاوردهای انقلاب با برپایی نمایشگاه 

کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) همه ساله در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی نقش فعالی ایفا می کند تا موجب موفقیت روزافزون کمیته مساجد ستاد بزرگداشت این دهه باشد، کمیته ای که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مسئولیت آن را بر عهده دارد. این کانون تلاش دارد همه ساله دستاوردهای انقلاب اسلامی را با دعوت از سخنرانان شناخته شده و برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی و برپایی نمایشگاه برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کند و از سوی دیگر به شبهات درباره اقدامات نظام جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف پاسخ دهد.

 

سخن پایانی اینکه، کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) توانسته با استفاده از ظرفیت های بومی، توفیقاتی در برگزاری برنامه های قرآنی، مذهبی و اجتماعی کسب کند و در کمک مومنانه به نیازمندان همسو با رزمایش همدلی و مواسات موفق باشد.

 

کد خبر 934751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha