استفاده ۶۵ درصد دانش آموزان ایلامی از فضای مجازی برای آموزش

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: از ۱۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان، ۶۵ درصد دانش آموزان از فضای مجازی برای آموزش استفاده کرده ا ند.

«رضا زینی وند مقدم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: بعد از ورود ویروس کرونا به کشور، آموزش مجازی تحت عنوان برنامه شاد دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: استفاده مناسب از بستر شبکه اجتماعی شاد در شرایط اضطرار می تواند مهم ترین عامل ماندگاری تعامل بین دانش آموز و معلم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه از ۱۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان، ۶۵ درصد دانش آموزان از فضای مجازی برای آموزش استفاده کردند، افزود: حدود ۲۶ هزار دانش‌آموز در سطح استان به گوشی هوشمند دسترسی ندارند لذا برای این دسته از دانش آموزان از ۲۲ اردیبهشت‌ماه به محض دریافت دستورالعمل بازگشایی مدارس و ابلاغ آن به شهرستان ها و مناطق استان با رعایت پروتکل‌های اجتماعی و رعایت فاصله اجتماعی کلاش ‌های رفع اشکال برگزار و این آموزش‌ها تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: همچنین ۹۹ درصد مدیران، ۷۸ درصد معلمان و ۹۴ درصد کلاس‌های درس در استان ایلام عضو شبکه شاد هستند.

 

وی گفت: هم‌اکنون با توجه به زیرساخت‌های استان و پوشش اینترنت در سطح استان  یک هزار و ۲۴۶ مدرسه با فعالیت ۳۴ هزار معلم درس  عضو شبکه شاد و مشغول آموزش هستند.

 

زینی وند مقدم خاطرنشان کرد: با ایجاد تفاهم نامه مشترک با فناوری اطلاعات و ارتباطات مشکل اینترنت اغلب مدارس روستایی و عشایری که قابلیت بهره برداری از این شبکه را دارا بودند برطرف شده است.

کد خبر 934762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha