سامانه«فهما» بستر مناسبی برای انتقال تجارب کانون های مساجد کشور است

«فاطمه کرباسی» با تاکید براینکه سامانه فهما بستری برای انتقال تجارب کانون های مساجد کشور است، گفت: ساماندهی اعضا و مدیران کانون های مساجد در این سامانه به خوبی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ظهر امروز 13 خردادماه در مراسم رونمایی از صفحه استانی سایت اطلاع رسانی«فهما» با ابراز قدردانی از تلاش های رئیس ستاد عالی کانون های مساجد کشور در ساماندهی کانون های مساجد و ایجاد سامانه فهما اظهار کرد: این سامانه نقش موثری در ساماندهی فعالیت کانون های مساجد دارد.

 

فاطمه کرباسی با بیان اینکه هماهنگی و شبکه سازی نقش موثری در پیشبرد فعالیت ها دارد، گفت: علیرغم فراهم نبودن بسترهای اینترنتی قوی در استان زنجان، فعالیت کانون های مساجد در بستر فضای مجازی رشد خوبی داشت.

 

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا اجرای برنامه تمام دستگاه ها را مختل کرد، گفت: فضای مجازی نقطه قوتی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بود که در استان زنجان هم به خوبی پیش می رود.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تعداد کانون های مساجد استان در آذرماه سال گذشته 375 باب کانون بود، گفت: این رقم در حال حاضر به 397 باب کانون فرهنگی و هنری با رشد 6 درصدی رسیده است.

 

کرباسی تعداد اعضای بچه های مساجد ثبت شده در سامانه فهما را 10 هزار و 308 نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته 8 هزار عضو بود که اکنون با رشد 21 درصدی به این رقم رسیده است.

 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در حوزه اوقات فراغت هم تفاهم نامه هایی با دستگاه های اجرایی دیگر منعقد شده که همین موجب بهبود کیفیت اجرای این برنامه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 5 هزار و 365 فعالیت در بستر کانون های مساجد استان زنجان شکل گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد 600 درصدی داشته است.

 

کرباسی با تاکید براینکه سامانه فهما بستری برای انتقال تجارب کانون های مساجد کشور است، گفت: ساماندهی اعضا و مدیران کانون های مساجد در این سامانه به خوبی انجام شده است.

 

وی با یادآوری اینکه کانون های مساجد به عنوان مراکزی در جوار مساجد، بستر خوبی برای تربیت و رشد بچه های مومن، متعهد، انقلابی و فرهنگی است، گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در این مراکز هنرمندان انقلابی تربیت می شوند.

 

این مقام مسئول به اجرای تئاتر بچه های مساجد با همکاری حوزه هنری زنجان در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: در بخش های فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان کارهای خوبی شده است.

 

کرباسی در پایان خطاب به دکتر ارزانی خواستار مساعدت بیشتر به کانون های مساجد استان زنجان در مناطق کمتر برخوردار شد و گفت: به دلیل تعطیلی مساجد در ایام کرونایی، این مساجد نیازمند مساعدت بیشتر ستاد عالی هستند.

کد خبر 935019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha