زمین کتابخانه مرکزی شیراز در حال واگذاری است

منوچهری با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص زمین کتابخانه مرکزی شیراز گفت: پس از تغییر چندین باره زمین کتابخانه مرکزی، در آخرین پیگیری ها زمینی در منطقه «جبل دراک» تعیین و موافقت شد و زمین در مرحله واگذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس در سال جاری که امروز (سه شنبه ۱۳ خرداد) برگزار شد، با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص زمین کتابخانه مرکزی شیراز گفت: پس از تغییر چندین باره زمین کتابخانه مرکزی، در آخرین پیگیری ها زمینی در منطقه «جبل دراک» تعیین و موافقت شد و زمین در مرحله واگذاری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس ضمن قدردانی از همکاری اعضای انجمن ها در استان، اضافه کرد: ۳۵۴ جلسه انجمن مطابق 58 درصد قانون در سال گذشته برگزار شد‌ و توفیق هایی که در سال گذشته در سطح استان داشتیم برآیند تصمیمات انجمن کتابخانه های عمومی در استان است، در سال گذشته افزایش شاخص های عضو و امانت را در استان شاهد بودیم.

وی به اقدامات این مجموعه در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲ کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان به بهره برداری رسید که از جمله آن ها کتابخانه 2 شهر «قره بلاغ» و «دبیران»، از شهرهای فاقد کتابخانه استان بود، در حال حاضر هم 37 پروژه کتابخانه در دست ساخت است و پنج کتابخانه عمومی استان نیز بازسازی شده است.

منوچهری از اجرای 2 مرحله از طرح «نسیم دانایی» خبر داد و گفت: تاکنون هفت میلیارد و 450 میلیون کتاب در این طرح برای کتابخانه های عمومی استان خریداری شده و در سال جاری نیز فاز سوم آن انجام خواهد شد در سال 98، بیش از 11 هزار و 700 برنامه خرد و کلان ترویجی در سطح کتابخانه ها برگزار شده است که برنامه های کودک، آموزشی و مناسبتی از بیشترین برنامه ها بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همچنین با اشاره به خرید تجهیزات برای کتابخانه ها عنوان کرد: در سال گذشته تجهیزات چوبی مور نیاز کتابخانهها تامین شد، همچنین تمامی کتابخانه های عمومی استان به اینترنت مجهزند و در 41 کتابخانه نیز خدمات اینترنت بی سیم رایگان ارائه می شود.

جشنواره کتابخوانی رضوی مهم ترین برنامه ترویجی کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه با اشاره به اقدامات کتابخانه های عمومی در زمان بحران کرونا گفت: فعالیت های ترویجی کتابداران در فضای مجازی ادامه داشت و کتابخانه های عمومی علی رغم تعطیلی فیزیکی، فعالیت های فرهنگی خود را با جدیت دنیال کرده است.

منوچهری همچنین جشنواره کتابخوانی رضوی را مهم ترین برنامه ترویجی کتابخانه های عمومی برشمرد و گفت: امسال با توجه به اینکه توفیق زیارت نبود، فرصتی فراهم شد تا با جشنواره کتابخوانی رضوی مردم را به توسل به سیره امام رضا (ع) دعوت کنیم، این جشنواره از زمان مشکل بیماری کرونا با معرفی ۱۲ عنوان کتاب آغاز شده و تاکنون شاهد مشارکت خوبی در استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف این این جشنواره، گسترش کتابخوانی، تشویق به خانه نشینی و بحث ترویج سیره رضوی است و امیدواریم با همکاری اعضای انجمن شاهد مشارکت کمی و کیفی بیشتری در استان باشیم.

کد خبر 935042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha