ضرورت معرفی اندیشه‌ها و شخصیت امام راحل در بین نسل جوان جامعه

حجت الاسلام سروستانی گفت: مهم‌ترین رسالتی که امروز مبلغان، مورخان، اساتید و نخبگان ما دارند که امام و مکتب امام را به نسل جوان و انقلابی انتقال دهند؛ آن مکتبی که برای رهایی از ظلم و ستم است.

«حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی» در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در بوشهر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین سالروز رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی بودند که از حیث عبودیت و بندگی در اوج بندگی قرار داشتند و با وجود این خود را بنده محتاج خداوند می‌دانستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد:  در یک نگاه می تواند تمامی سیره امام خمینی (ره) را خدا محوری وی عنوان کرد و این رمز موفقیت حضرت امام بود که توانست در قلب‌ها جا بگیرد و در مقابل همه قدرتمندان عالم قرار بگیرد و پیروز شود.

 

حجت الاسلام سروستانی یکی از ویژگی های ممتاز امام راحل را واهمه نداشتن از قدرت‌های مادی دانست و تصریح کرد: ایشان شخصیتی بودند که به قدرت ذات ربوبی اعتقاد عمیق داشتند و از هیچ قدرتی جز ذات الهی ترس و واهمه‌ای نداشتند و به هیچ قدرتی نگاه نمی‌کردند.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره)، شخصیتی جهانی و فراتر از جغرافیای ایران اسلامی و ملل اسلامی بود، ادامه داد: نگاه ایشان به مرز، مرز بین اسلام و کفر بود و مرزبندی بین اسلام و کفر را مهم‌تر از مرزهای این کشور و آن کشور می‌دانستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تاکید بر اینکخ جمیع شرایطی که یک رهبر صالح از نظر الهی، معنوی، سیاسی و مدیریتی باید داشته باشد در امام بزرگوار وجود داشت تصریح کرد: امام از نظر شخصیت علمی، عرفانی، معنوی نمونه ای نداشتند و به ویژه از نظر شخصیت سیاسی چهره‌ای بودند که از همه بالاتر و دارای افکار و اندیشه‌های متعالی‌تری بودند.

 

سروستانی با اشاره به اینکه امروزه شاهد آن هستیم که پیشگویی‌هایی که امام راحل برای آینده ترسیم می‌کردند در حال وقوع است، افزود:  ازجمله این پیشگویی هایی که امام راحل به آن های اشاره کردند فروپاشی شوروی سابق و افول بلوک غرب بود که امروز شاهد تزلزل و شکست آمریکای جنایتکار هستیم که خود را به عنوان ابرقدرت جهانی لحاظ می‌کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تاکید بر ضرورت معرفی اندیشه‌ها و شخصیت امام راحل در بین نسل جوان اظهار داشت: این مهم از وظایف امروز همه اقشار جامعه است و مهم‌ترین رسالتی می باشد که امروز مبلغان، مورخان، اساتید و نخبگان ما دارند که امام و مکتب امام را به نسل جوان و انقلابی انتقال دهند؛ آن مکتبی که برای رهایی از ظلم و ستم است.

 

کد خبر 935123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha