امام خمینی(ره) در مقابل رزمندگان متواضع و فروتن بود

حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه گفت: امام خمینی(ره) در مقابل رزمندگان متواضع و فروتن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سیدحسین آقامیری» شب گذشته(سه‌شنبه، ۱۳ خرداد) در مراسم ارتحال امام در انزلی دیدگاه و شخصیت امام (ره)را از جهات مختلف بررسی کرد و اظهار داشت: امام(ره) اساس انقلاب را بر سه موضوع توحید، عدل و کرامت انسانی پایه‌ریزی کرد.

 

این استاد حوزه مبنا و پایه اصلی این انقلاب را رفع تبعیض و فقر دانست و گفت: شخصیت امام راحل به گونه‌ای بود که شخصی مانند فیدل کاسترو( کمونیست ) هنگام ورود به جماران با گریه و متعجبانه می‌گوید:« باور نمی‌کنم رهبری به این سادگی دنیا را به لرزه درآورده است.


وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) فرزندان بسیجی و رزمنده خود را به گونه‌ای دوست داشت که می‌گفت:« من در مقابل آنها احساس حقارت می‌کنم.»، این درحالیست که ایشان در مقابل قدرتی چون آمریکا گفت:« او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»


حجت‌الاسلام آقامیری این نگرش را موجب پایداری انقلاب عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این نگرش موجب شده مقام معظم رهبری که تعلیم دیده امام راحل است در مقابل فرزندان شهدا اظهار تواضع کرده و در مقابل استکبار با صلابت و توپنده صحبت کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش داشتن عکس یادگاری مسئولان با امام(ره) را نشانگر انقلابی بودن آنان ندانست و متذکر شد: مسئول باید مردم را بفهمد و در رفع مشکلات آنان تلاش کند.  


این خطیب برجسته افزود: متاسفانه برخی از مدیریت‌های امروز با معیارهای انقلاب سازگار نیست مانند دریافت حقوق‌های نجومی، باندبازی، آقازاده بازی و دوری از قشر ضعیف جامعه. 

 

گفتنی است، حرکت هیئت‌های سوگواری از مسجد گلشن به سمت گلزار شهدا، اجرای مسابقه‌های نقاشی و قصه‌گویی در فضای مجازی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری نشست‌های دانشجویی بین دانشگاه‌های شهرستان در فضای مجازی و انعکاس آراء و نظرات حضرت امام در سامانه شاد و ... از برنامه‌های سالگرد ارتحال امام( ره) شهرستان بندرانزلی است.

کد خبر 935188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha