تنها راه نجات فعلی کشور، کار جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ است

چراغی تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی را کار جهادی دانست و گفت: کشور ما در شرایطی است که تنها راه نجات آن کار جهادی در عرصه قانون گذاری و اجرای آن در همه قسمت های کشور به ویژه اقتصاد و فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» ظهر امروز (16 خرداد) در خطبه های نماز جمعه که در مصلی امام هادی (علیه السلام) شهر پاتاوه اقامه شد، ضمن توصیه خود و مومنین به رعایت تقوا و پرهیزگاری، در ادامه مباحث هفته گذشته (معاد) به تشریح و تفسیر آیه چهارم سوره بقره پرداخت و اظهار داشت: بازگشت به زندگی بعد از مرگ نقطه پایانی زندگانی نیست، بلکه بعد از مرگ انسان زمانی را باید در محکمه عدل الهی حاضر شود و به پاسخگویی بپردازد و بعد از آن، آثار و اعمال خوب یا بد را به صورت تمام و کمال ببیند.

 

امام جمعه شهر پاتاوه با استناد به آیه چهارم سوره بقره، اضافه کرد: انسان متقی باید یقین کند که این دنیا عبث، بیهوده و بی هدف آفریده نشده است.

 

وی در همین خصوص به نقل داستان سلیمان نبی (علیه السلام) و مورچه ها پرداخت و یادآور شد: حضرت سلیمان (علیه السلام) پیامبر خدا بود و ظلم و ستم در حریم و حیطه انبیاء الهی راه ندارد.

 

چراغی با اشاره به دومین نکته و برداشت از آیه ذکر شده، یادآور شد: «عدالت مطلق پروردگار در انتظار همگان است» و به گونه ای نیست که اعمال ما در این جهان بی حساب و پاداش باشد و استنباط می کنیم؛ اگر ما در این دنیا سختی و فشاری بر اثر مسئولیت ها به ما برسد، رنج که نمی بریم بلکه استقبال هم می کنیم، چون اثر آن را خدا به ما می دهد.

 

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها با اشاره به افتتاح و آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به فصل سوم قانون اساسی اشاره و عنوان کرد: در زمینه سیاست داخلی، مجلس یازدهم باید توجه لازم را به فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق ملت داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم موضوع فرهنگ را نیز نباید کوچک بشمارد، زیرا بحث فرهنگی یکی از موضوع های مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

چراغی تنها راه نجات کشور در شرایط فعلی را کار جهادی دانست و گفت: کشور ما در شرایطی است که تنها راه نجات آن کار جهادی در عرصه قانون گذاری و اجرای آن در همه قسمت های کشور به ویژه اقتصاد و فرهنگ است و نمایندگان جدید مجلس یازدهم باید این مطلب را خوب درک کنند و به دنبال اجرا و رفع موانع آن باشند.

کد خبر 935537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha