برگزاری جلسات ارتقای قاریان قرآن به همت شورای عالی قرآن/پخش زنده جلسات از فضای مجازی

جلسات ارتقای شورای عالی قرآن ویژه قاریان ممتاز کشور به صورت هفتگی برگزار و از فضای مجازی به صورت زنده پخش می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طبق اهداف و برنامه‌های تدوین شده به ارائه جلسات قرآن ویژه ارتقاء قاریان قرآن کریم می‌پردازد. هدف این جلسات، تلاوت هفتگی قاریان قرآن و حضور کارشناسان و اساتید مجرب برای تحلیل این قرائت ها و همچنین ارتقای آنها است. جلسات ارتقاء قاریان ممتاز کشور در محل اتاق جلسات شورای عالی قرآن با حضور اساتید قرآنی همچون استاد سید محسن موسوی بلده، استاد علی اکبر حنیفی، استاد سعید رحمانی سایر اساتید نام‌آشنای کشور  برگزار شده است.

 نکته قابل توجه این جلسات با توجه به شروع بیماری کرونا و محدودیت های  برگزاری اجتماعات امکان پخش آنلاین و قابل دسترس بودن  برای عموم افراد از طریق فضای مجازی است. بر همین اساس جلسات قرآن ارتقای کشور از طریق تارنمای آپارات به نشانی  به صورت زنده منعکس می شود.

این گزارش می افزاید دهمین جلسه قاریان ممتاز قرآن کریم برگزار و در آن استاد علی اکبر حنیفی و دکتر  سعید رحمانی  به ارائه نکات و تحلیل تلاوت قاریان و همچنین آقایان رمضان خلیلی و حمید قربانی و ابوالفضل قدیانی  به تلاوت پرداختند.

در این جلسه قرآنی تلاوت مرحوم استاد ابوالفضل علامی نیز پخش شد که سال ۶۱ در محفلی قرآنی در محضر امام خمینی(ره) اجرا شده بود.همچنین، یاد و خاطره امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ گرامی داشته شد و ثواب تلاوت‌های این جلسه نیز به روح پرفتوح امام راحل(ره) و شهدا تقدیم شد.

 

کد خبر 935608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha