مسجد محوری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضروری است

بیدخام گفت: مسجد محوری در محلات کمتر توسعه یافته ضرورتی برای مقابله با آسیب‌ های اجتماعی و معضلات فرهنگی است و باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «مریم بیدخام» در مراسم جشن تکلیف دختران در مسجد سیدالشهدای شهر قزوین بیان کرد: توجه جدی به موضوع تربیت دینی برای شکل گیری شخصیت سالم فرزندان در جامعه از موضوعات مهمی است که والدین باید به آن توجه کنند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: توجه به نکات تربیتی در سنین کودکی و نشان دادن مسیر صحیح زندگی توسط والدین، کودکان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌کند و والدین باید با رفتار صحیح خود به طور عملی الگوی مناسبی برای فرزندان شان باشند تا آنها از همان دوران رفتار صحیح را فرا بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ ترین برنامه ‌های پایگاه‌های فرهنگی و مساجد در محلات، برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی برای اهالی آن است، افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه در محلات کمتر توسعه یافته علاوه بر پر کردن اوقات فراغت به نحو مطلوب، نشاط را در دل کودکان این مناطق ایجاد می‌کند.

 

بیدخام خاطر نشان کرد: اگر از سن کودکی فرزندانمان را با مساجد و محیط‌های مذهبی آشنا کنیم، پایه‌های اعتقادی و دینی آنها مستحکم می‌ شود و در جوانی و نوجوانی در برابر آسیب‌های اجتماعی از امنیت بیشتری برخوردار خواهند شد.

کد خبر 935612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha