اطلاعیه نحوه شروع فعالیت های حوزوی مدارس علمیه استان تهران

نحوه بازگشایی فعالیت های حوزوی مدارس براساس دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان تهران، پیرو ابلاغیه مدیر محترم حوزه های علمیه کشور و برگزاری جلسه مدیریت حوزه علمیه استان تهران با ستاد مقابله با کرونا استان جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی صادق مدیر محترم حوزه علمیه استان تهران؛ طی نامه ای به مدیران محترم مدارس علمیه نحوه بازگشایی فعالیت های حوزوی مدارس را بر اساس دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا ابلاغ کردند.

 

 مشروح ابلاغیه به  این شرح است: 

 

مدیران محترم مدارس علمیه و مراکز تخصصی استان تهران دامت توفیقاتهم

 

سلام علیکم

 

با صلوات بر حضرت محمدوآل محمدعلیهم السلام و با تقدیم احترام، پیرو ابلاغیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مصوبات کارگروه بازگشایی مدارس علمیه ستاد و پیرو پیگیری¬های به عمل آمده توسط این مدیریت و موافقت ستاد مقابله با کرونا استان تهران، دستورالعمل فعالیتهای حوزوی و بازگشایی کلاسها و نحوه برگزاری آزمونهای پایان سال تحصیلی جاری به اطلاع می‌رسد:

 

1.برگزاری کلاسهای درس خارج و سطوح عالی جهت تحصیل طلاب بومی محل برگزاری دروس با رعایت کامل مسائل بهداشتی و شرایط ابلاغی – که به پیوست ارسال گردیده – بلامانع است.

 

2.برگزاری کلاسهای سطح یک به صورت حضوری با نظر شورای مدرسه و تأیید مدیران محترم و رعایت کامل پروتکل های ابلاغی بلامانع است.

 

3.با توجه به توصیه مدیر محترم حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی سعی شود، حتی الامکان فعالیتهای حوزوی (اتمام محدوده¬های درسی، کلاسهای جبرانی، دروس اقتضایی و مهارتی) تا پایان خردادماه، ادامه یافته و پس از آن امتحانات برگزار گردد.

 

4.در صورتی که با تشخیص شورای مدرسه و تأیید مدیران محترم، محدوده های درسی بصورت مطلوب و کیفی به پایان رسیده است اقدام جهت طرح سوالات امتحانی و برنامه¬ریزی برگزاری امتحانات با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شرایط بهداشتی ابلاغی، بصورت حضوری بلامانع می¬باشد.

 

تبصره 1. درصورتیکه محدوده ها به اتمام نرسیده و یا به نحو مطلوب، امر تحصیل به سرانجام نرسیده نسبت به برگزاری کلاس های مورد نیاز و جبرانی به صورت حضوری و با رعایت ضوابط ابلاغی و یا در فضای مجازی با تشخیص و نظارت مدیران محترم اقدام شود.

 

تبصره 2. مدیران محترم هر روز صرفاً تعداد افرادی که امکان حضور آنها با توجه به گنجایش مدرسه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میسر است - حتی الامکان یک پایه - را برای امتحان دعوت نمایند. تبصره 3. حتی الامکان کلاسهای حضوری و آزمون ها در محیط های باز و با تهویه مناسب و با فاصله زمانی مناسب جهت گندزدایی برگزار گردد.

 

5.امتحانات نیم سال دوم تحصیلی جاری در چند نوبت، برنامه ریزی و برگزار گردد. لذا طلابی که به دلایل موجه نظیر بیماری یا دوری مسافت مایلند در فرصتهای بعدی در امتحان شرکت کنند بدون لحاظ نمره صفر در سامانه، می توانند با هماهنگی و همکاری مدیر محترم مدرسه در نوبت های بعدی در امتحان شرکت نمایند.

 

تبصره. طلاب محترمی که در استان¬های دیگری ساکن هستند می توانند با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه استان مربوطه و مدیر محترم حوزه علمیه شهرستان، در امتحان آن حوزه شرکت نموده و اوراق امتحانی را جهت ثبت نمره از طریق اتوماسیون به معاونت آموزش مدیریت استان تهران ارسال نمایند.

 

6.حتی الامکان خوابگاه های مدارس، مورد بازگشایی قرار نگیرد و با توجه به ضرورت احتمالی به صورت محدود و با واگذاری به تعداد کمی از افراد و با رعایت همه مسائل بهداشتی و پروتکل ابلاغی اقدام گردد.

 

7.راه اندازی آشپزخانه مدرسه و تأمین غذای طلاب با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل ابلاغی بلامانع می‌باشد.

 

8.در ایام حضور طلاب و اساتید در مدرسه از تجمعات، جلوگیری و همه برنامه ها با رعایت فاصله اجتماعی اجرا گردد.

 

9.از برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی و ایجاد هرگونه تجمع با توجه به شرایط موجود، فعلاً خودداری گردد.

 

10.جهت انجام ضدعفونی و گندزدایی محیط مدارس، کلاسها و خوابگاهها می‌توانید از پایگاه های بسیج و پایگاه های سلامت مناطق و شهرستانها کمک بگیرید.

 

دوام توفیقات حضرات را از خدای متعال خواهانم.

 

محمدهادی رحیمی صادق

مدیر حوزه علمیه استان تهران

کد خبر 935652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha