جزییات ثبت نام  و شهریه مدارس شاهد اعلام شد

رزاقی جزییات ثبت نام و شهریه مدارس شاهد را اعلام کرد و گفت: سیاست گسترش مدارس شاهد را نداریم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «محمد رضا رزاقی» در نشست خبری که امروز برگزار شد گفت: اساسا مدارس شاهد تابع قوانینی هستند که تمام مدارس اجرا می کنند.

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران افزود:سعی بر این گذاشته ایم که سند تحول به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در شناسنامه آموزشی، تربیتی و پرورشی درج می شود.

 

وی بیان کرد:اگر آموزش و پرورش یک الگو را برای سندتحول بنیادین بخواهند می توانند از مدارس شاهد استفاده کنند. تعداد یک هزارو ۳۵۰ مدرسه شاهد یک ظرفیت است. مدارس شاهد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و جز مدارس خاص که مد نظر نمایندگان مجلس بود به شمار نمی آید.

 

وی با اشاره به مصوبه ثبت نام گفت:از اول خرداد ورودی اول ابتدایی ثبت نام را آغاز و تا ۲۰ خرداد ماه تمدید شده است. ورودی پایه هفتم از اول تا ۱۴ تیر و ورودی پایه دهم از پنجم تا ۲۱ تیرماه در سامانه ساجا ثبت نام می کنند.

 

رزاقی بیان کرد: بررسی مدارک پایه اول ابتدایی از ۲۰ تا ۲۷ ، پایه هفتم از ۱۷ تا ۲۷ تیر ماه و پایه دهم از ۲۴ تا ۳۱ تیر ماه است‌.

 

وی تصریح کرد: همچنین ثبت نام قطعی پایه اول از ۲۷ تا سوم خرداد، پایه هفتم از ۲۸ تا سوم مردادماه پایه و از اول تا ۱۵ مرداد هم فرصت ثبت نام قطعی پایه دهم است.

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر با بیان اینکه قصد گسترش مدارس شاهد را نداریم تصریح کرد:نگاه ما این است گسترش مدارس نمونه دولتی، سمپاد و شاهد در زمان حاجی بابایی(وزیر اسبق آموزش و پرورش) فاقد استراتژی خاصی بوده است. از سال ۱۳۹۶ حتی یک مجوز برای راه اندازی مدارس شاهد نداشته ایم. اگر هر کسی بخواهد مدرسه شاهد راه اندازی کند، باید ۲۵ درصد از دانش آموزان تحت پوشش طرح شاهد باشند، اجازه دارند که مدرسه تاسیس کنند البته تاکنون هیچ مدرسه ای این شرایط را نداشته است.

 

وی یادآور شد: فرزند شهید، فرزند جانباز بالای ۲۴ درصد و فرزند آزاده که بالا سه سابقه داشته باشند جزو طرح شاهد می شوند.

 

رزاقی گفت: ماموریت همه مدارس تعلیم و تربیت است. الگو بودن و آنچه که به عنوان الگو می گوییم این است که قوانین و قواعد آموزش و پرورش را به کامل ترین شکل اجرا کنند.یکی از ماموریت های ما ترویج ایثار و شاهد است که باید بتوانند اقدامات موثرتری را انجام دهند. اینگونه نیست که ما از سیاست تعلیم و تربیت فاصله گرفته ایم‌.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی بحث جمع شدن مدارس دوره اول مطرح شد اقبال به سمت مدارس شاهد برای ورودی پایه هفتم و دهم بیشتر شد اما چون به صورت قطعی مطرح نشده است که مدارس نمونه دولتی و سمپاد جذب دانش آموز ندارند، نمی توانیم پیش بینی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه برای امسال افزایش ۲۰ درصدی برای شهریه داشته ایم تصریح کرد: شهریه دوره ابتدایی حداقل ۴۵۰ هزار تومان است و حداکثر۹۲۰ هزار است. شهریه دوره اول حداقل ۵۳۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰ هزار است و برای دوره دوم متوسطه حداقل ۶۴۰ هزار و حداکثر یک میلیون و ۴۰۰ هزار است.

 

وی گفت: پرداخت فوق العاده ایثارگران را داشته ایم که مکاتباتی را به طور خاص پیگیری کردیم که موثر واقع شد‌. فرجه و فرصت هایی در مدارس داریم که پیشنهاد داده ایم که سایر مدارس استفاده کنند. هر ساله کلاس های پیش نیاز برگزار می کنیم که مدارس غیر از اول ابتدایی برای آماده کردن دانش آموز برای مهرماه برگزار می کنند.

کد خبر 935809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha