کویر خراسان جنوبی چشم انتظار بارش رحمت الهی/ اقامه نماز باران در استان

مسئول ستاد نماز جمعه بیرجند با تاکید بر خشکسالی 14 ساله خراسان جنوبی گفت: نماز طلب باران (استسقاء) فردا با حضور پرشور مردم در سراسر استان اقامه می شود.

محمد حسن زنگویی، مسئول ستاد نماز جمعه بیر جند در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: 14 سال است که استان خراسان جنوبی با کاهش شدید نزولات جوی و باران مواجه است و مشکلات فروانی برای مردم به وجود آورده است.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات روستاها فردا (5 دی) ساعت 10:30 نماز استسقاء (طلب باران) در همه شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

مسئول ستاد نماز جمعه بیرجند از مردم خواست با همراه داشتن فرزندان خردسال در محل های مشخص شده حضور یابند و دست توبه و تضرع و دعا به آسمان بلند کرده و اقامه نماز کنند.

 

وی با اشاره به مستحبات سفارش شده در دین مبین اسلام برای برگزاری نماز باران گفت: بهتر است مردم 2 روز قبل از اقامه نماز باران را روزه گرفته و با زبان و دهان و حالت روزه به صحرا رفته و نماز بخوانند.

 

زنگویی خاطرنشان کرد: همه زیر آسمان جمع شوند و پابرهنه باشند و پیران و کودکان را با خود ببرند و بچه ها را از مادران جدا کنند تا صدای گریه و ضجه زیاد شود.

 

وی گفت: نماز باران در بیرجند به اقامت حجت الاسلام سید محمدباقر اسدی، استاد حوزه علمیه بیرجند و در شهرستان ها به امامت ائمه جمعه و جماعات اقامه می شود.

 

گفتنی است، وسائل ایاب و ذهاب در سراسر شهر بیرجند برای انتقال مردم نمازگزار به مصلی المهدی آماده هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 93583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha