اقامه نماز جمعه در شهرهای زرد/مسافران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

حسین زادگان به افزایش ۱۲ درصدی ورود مسافران به مازندران اشاره کرد و گفت: کرونا وجود دارد؛ هرروز فوتی و بستری داریم. مازندران یک استان گردشگر پذیر است و تداوم فعالیت شهرستان‌های ساحلی منوط به رعایت بهداشت توسط مردم بومی به‌ویژه مسافران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد حسین زادگان» امروز (17 خرداد) در ستاد ملی مبارزه با  کرونا در استانداری مازندران بابیان اینکه مازندران استان مسافر پذیر و درآمد اصلی مردم استان از این محل است، گفت: باید با رعایت فاصله اجتماعی، بهداشت فردی  و پروتکل‌های بهداشتی، به نقطه تعادل بین سلامت و معیشت برسیم.

 

استاندار مازندران افزود: برای این‌که معیشت و سلامت مردم دچار مشکل نشود مردم استان به‌ویژه اصناف که بیشترین تماس  را با مسافران و گردشگران دارند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی بابیان اینکه مطابق جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا از ابتدای تیرماه جاری، نماز جمعه در شهرستان‌های با وضعیت زرد، مهد کوک‌ها، کنسرت‌ها، جشن‌های فرهنگی و هنری با ظرفیت ۵۰ درصدی، کلاس‌های آموزشی آموزشگاه‌های خصوصی، سالن‌های سینما، تورهای داخلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار خواهند کرد، اذعان کرد: این بازگشایی‌ها به معنای عادی شدن اوضاع کرونا در مازندران نخواهد بود، مردم رعایت موارد پیشگیرانه را اولویت قرار دهند.

 

حسین زادگان با اشاره به اینکه امسال شاهد افزایش ۱۲ درصدی ورود مسافران به استان هستیم، اظهار کرد: کرونا وجود دارد؛ هرروز فوتی و بستری داریم. مردم این را جدی بگیرند. مازندران یک استان گردشگر پذیر است و تداوم فعالیت شهرستان‌های ساحلی منوط به رعایت بهداشت توسط مردم بومی به‌ویژه مسافران است.

 

وی با ابراز گله‌مندی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تفرجگاه‌های استان، ابراز کرد: جلوی ورود مسافران را نمی‌گیریم ولی بازرسی‌ها را تشدید می‌کنیم. اگر اماکنی مشاهده شوند که از حالت کار استاندارد خارج‌شده‌اند علیرغم میل باطنی عملکردشان را محدود می‌کنیم.

 

کد خبر 935855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha