بازار آشفته مسکن و سرگردانی مستاجران

بازار مسکن درفصل جابجایی مستاجران آشفته شده و مسکن با قیمت های سرسام آور در نبود نظارت جدی، دنیا را به کام مستاجران تلخ کرده است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛  فصل نقل و انتقالات جابجایی مسکن مستاجران در حالی آغاز شده است که شاهد رکورد های عجیب از قیمت مسکن هستیم.

 

وضعیت بی در و پیکر اجاره بها و نبود نظارت جدی موجب شده است که قیمت مسکن با رکوردی عجیب مواجه است.

 

افزایش سرسام آور قیمت اجاره بها در بازار مسکن موجب سرگردانی مردم مستاجر به عنوان قشر ضعیف جامعه شده است.

 

بسیاری از مستاجران افرادی هستند که در پی شیوع ویروس کرونا و بحران کرونا مشاغل آنان به شدت آسیب دیده و این روزها با مشکلات اقتصادی مختلف مواجه است و این روزها نگران اجاره بهای غیر منطقی در بازار هستند.

 

از طرفی متاسفانه در استان لرستان سالهاست که بازار زمین، ساختمان و مغازه چه در بخش فروش و چه در بخش اجاره و رهن به‌طور کل رها شده است و قیمت ها سلیقه ای و روز افزون است.

 

 در این روزهای توریم شدید بازار مسکن مردم سرگردان و سرخورده منتظر اقدامی از سوی مجموعه های دولتی هستند.

 

سرگردانی مردم در بازار سرسام آور اجاره بها

 

«مجتبی نوری» شهروند خرم آبادی در یکی بنگاه های معاملات ملکی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: این روزها بازار مسکن رها شده است و مردم بلاتکلیف مانده اند.

 

وی افزود: در این روزها که مستاجران با درآمد کم در بنگاه های معاملات سرگردان هستند، مشخص نیست نظارت بر این بخش با کدام یک از مجموعه‌های دولتی است.

 

قیمت سلیقه ای اجاره بها و تاثیر فضای مجازی در این عرصه

 

«مرضیه بلواسی» دیگر شهروند خرم آبادی که برای اجاره مسکن به بنگاه معاملات ملکی مراجعه کرده است در گفت و گو با خبرنگار شبستان، گفت: این روزها مردم صاحب ملک به صورت سلیقه ای قیمت گذاری قیمت گذاری می کنند.

 

وی افزود: سایت های چون دیوار در فضای مجازی نقش مهمی در افزایش بی رویه قیمت ها دارد.

 

بلواسی گفت: طی سال‌های اخیر بسیاری از مستأجران مجبور شدند بخش زیادی از درآمد خود را به اجاره‌بها تخصیص دهند.

 

بازار مسکن در وضعیت بدی به سر می برد

 

«مهدی زمانی» دیگر شخصی که برای یافتن مسکن مناسب به بنگاه معملات ملکی مراجعه کرده است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، افزود: این روزها بازار مسکن در وضعیت بسیاری بدی به سر می برد.

 

وی با بیان اینکه این روزها بسیاری از مشاغل از بحران کرونا آسیب دیده اند، افزود: در این شرایط افزایش قیمت اجاره بها موجب مشکلات بیشتری برای مردم شده است.

 

زمانی اظهار کرد: به نظر می رسد که مسئولان نسبت به نظارت در حوزه مسکن خود را به  بی  خیالی زده اند و اراده ای برای نظارت در این عرصه وجود ندارد.

 

طرح اقدام ملی مسکن در لرستان عملیاتی می شود

 

استاندار لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به دیدار اخیر با وزیر راه و شهرسازی، گفت: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی گزارشی از خسارات سیل فروردین 98 به زیرساخت های حوزه حمل و نقل استان و میزان پیشرفت اقدامات صورت گرفته ارائه گردید که در این خصوص تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

 

«سید موسی خادمی» اظهار داشت: مشکلات موجود در روند اجرایی پروژه های خسارت دیده از سیل از موضوعات مهمی بود که تشریح شد و وزیر راه و شهرسازی نیز دستورات لازم را جهت تسریع در این امر صادر کرد. 

 

وی در ادامه تصریح کرد: در دیدار با مهندس اسلامی وضعیت جاده‌های استان و لزوم تأمین اعتبار برای آنها نیز مطرح شد که در همین راستا وزیر راه و شهرسازی بر تعمیر و آسفالت جاده های آسیب دیده در سطح استان تأکید کرد. 

 

استاندار لرستان همچنین گفت: دستور مهندس اسلامی به شرکت ساخت و توسعه راه های کشور در خصوص تکمیل فوری و ضربتی جاده پلدختر از تصمیمات مهم برای استان بود که در این جلسه عنوان شد.

 

دکتر خادمی خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی با توجه به مطالبه مردم استان جهت تکمیل پروژه های در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی مانند پل کاکارضا، پل شهید سلیمانی، کمربندی شرقی خرم آباد، ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری خرم آباد، ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری بروجرد و سایر پروژه های استان تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

 

استاندار لرستان در پایان بیان داشت: در این جلسه گزارشی درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز ارائه گردید و خبر خوب اینکه مهندس اسلامی قول مساعد داد که حداکثر تا یک ماه آینده تمامی ساز و کارهای آن در استان طراحی و عملیاتی شود.

 

بازار مسکن در استان لرستان بویژه شهرستان خرم آباد در وضعیت شدید تورمی قرار گرفته است و باعث شده است مردم برای تامین مسکن با مشکل جدی مواجه باشند.

 

بسیاری از مستاجران که تا سال های قبل توان اجاره مسکن در برخی محلات در شهر خرم آباد را داشتند، امروز با رشد بی رویه قیمت مسکن و نبود توانایی در تامین اجازه بها، به اجبار به سایر نقاط ارزان‌تر یا خانه‌هایی با متراژ کوچک‌تر نقل مکان کرده اند.

 

در جامعه کرونا زده امروز که بسیاری از مشاغل درگیر این بحران شده اند، لازم است عموم مردم پای کار آمده و صاحبکان املاک اعم از خانه و مغازه با رعایت اصناف و کاهش قیمت ها یاری رسان مردم باشند.

کد خبر 935867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha