درخواست فرماندار رفسنجان از ستاداستانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از انتقال بیش از حد ویروس

فرماندار رفسنجان با درخواست جدی جهت همکاری از ستاداستانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از انتقال بیش از حد ویروس؛ گفت: در غیر این صورت با توجه به ماهیت ویروس و... احتمال اینکه با پیک غیرقابل کنترل روبرو شویم، وجود دارد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مجیدفصیحی هرندی، شنبه(۱۷ خرداد) در ارتباط ویدیو کنفرانس با ستاداستانی مدیریت کرونا با بیان اینکه تعداد اتباع بیگانه در رفسنجان تا۷۰ هزارنفر تخمین زده می شود که از این تعداد ۷ هزار نفر در اردوگاه‌ مهمانشهر مستقر هستند؛ افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا با همکاری دقیق سایر ارگان ها کنترل خوبی شد و  این اردوگاه ۵۰ روز در قرنطینه کامل بود.

 

 

فرماندار رفسنجان با اشاره به اقدامات حمایتی از خانوارهای در قرنطینه و تأمین بسته های بهداشتی و حمایتی برای آنان؛ گفت: اخیرا" به دلیل مراودات انجام شده تعداد مبتلایان روز به روز بیشتر می شود زیرا محیط زندگی آنان محدود با جمعیت بالا است.

 

 

وی ادامه داد: حدود ۸۰ واحد تجاری دارند که توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها کردیم و خطر دیگر اتباع بیگانه به دو جهت ارتباطی است که نیروی کار آنها با دیگر افراد دارند و با آنها در تماس هستند لذا اگر تمهیدات نداشته باشیم ممکن است با پیک بالا و فاجعه روبرو شویم.

 

 

فرماندار رفسنجان با درخواست جدی جهت همکاری از ستاداستانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از انتقال بیش از حد ویروس؛ افزود: در غیر این صورت با توجه به ماهیت ویروس و شرایط زندگی در اردوگاه مذکور احتمال اینکه با پیک غیرقابل کنترل روبرو شویم، وجود دارد‌.

 

 

محمدجوادفدایی، استاندار کرمان در پاسخ به گزارش فرماندار رفسنجان ضمن تأکید بر همکاری همه دستگاه ها؛ بر لزوم حمایت های مالی کمیساریای عالی پناهندگان هم تأکید کرد و گفت: غربالگری و بیماریابی باید سریعاً انجام و در صورت نیاز، درمان آغاز شود.

 

 

حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر لزوم ایجاد نقاهتگاه در درون مهمانشهر رفسنجان جهت انجام ایزولاسیون در صورت نیاز، تأکید کرد.

 

 


به گفته فرماندار رفسنجان از آغاز اپیدمی تاکنون ۱۸۰ نفر در رفسنجان و انار به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

 

 

کد خبر 935946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha