درخشش کانون امام حسن مجتبی (ع) در سطح کشور با سه برگزیده قرآنی

طرفی از مشارکت گسترده اعضای کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) دشت‌آزادگان در مسابقات تفسیر جزء ۷ قرآن کریم خبر داد و گفت: سه نفر از اعضای این کانون توانستند جزء برندگان این مسابقات باشند.

«رسول طرفی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری خوزستان در مسابقه مجازی ترجمه و تفسیر کوتاه جزء هفتم قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری اخلاص شهرستان قائمشهر و با همکاری ستاد کانون‌های مساجد مازندران برگزار شد، مشارکت گسترده‌ای داشتند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) دشت‌آزادگان افزود: در این مسابقات اعضای کانون امام حسن‌ مجتبی (ع) روستای سیدعباس (شریعتی) که همواره فعالیت چشمگیری در سامانه فهما دارند، توانستند خوش بدرخشند.

 

وی تصریح کرد: حدود ۲۰۰ نفر از اعضای کانون فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) به‌صورت متناوب در مسابقات مجازی ترجمه و تفسیر کوتاه جزء هفتم قرآن کریم که در مدت ۲۹‌ روز برگزار شد، شرکت کردند.

 

طرفی با بیان اینکه این اعضا در 590 مسابقه شرکت کردند اذعان داشت: علیرضا ایمانی روز 15 رمضان، احمد واحدی روز 21 رمضان و عادل زاهدفر روز 27 رمضان جزء برندگان این مسابقه اعلام شدند.

 

وی اضافه کرد: در این مسابقات سه نفر از خوزستان برنده شدند که این سه نفر از کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی روستای سید عباس دشت آزادگان هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) دشت‌آزادگان ابراز کرد: مسابقه تفسیر جزء هفتم قرآن کریم به‌منظور نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری برای جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی مساجد از ابتدای ماه مبارک رمضان در سراسر کانون‌های فرهنگی، هنری کشور و استان برگزار شد.

 

وی افزود: طرح مسابقه تفسیر کوتاه شامل ۳۰ مسابقه روزانه از آیات جزء هفتم قرآن کریم بود که محتوای آن در قالب اینفوتایپ، موشن‌گرافی و فایل pdf در ۳۰ درس (هر روز یک درس) به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

 

طرفی خاطر نشان کرد: توجه به معانی و پیام آیات در هنگام تلاوت قرآن کریم، زمینه‌سازی تدبر و عمل به آیات الهی و ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم از اهداف برگزاری این مسابقه قرآنی بود.

 

کانون فرهنگی هنری روستایی امام حسن مجتبی (ع) مسجد سید الشهدا دشت‌آزادگان در سال 82 تاسیس شد و در حال حاضر این کانون با دارا بودن یک‌هزار و 215 عضو از فعال‌ترین کانون‌های فرهنگی هنری خوزستان است.

 

کد خبر 935982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha