وضعیت شهریه مدارس شاهد در تعطیلی کرونایی مدارس

رزاقی گفت: فعالیت هایی که مدارس شاهد در کلاس های حضوری داشتند، به همان میزان در آموزش های آنلاین خواهند داشت و بنابراین شهریه ای بازگردانده نمی شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، وزارت بهداشت هشداری هایی نسبت به تشدید ویروس کرونا در پاییز و زمستان داده است. از این رو ممکن است مدارس باز هم تعطیل باشند و آموزش ها به صورت آنلاین و از رسانه ملی دنبال شود.

 

از این رو مدارس شهریه بگیری وجود دارند که خانواده ها در قبال شهریه ای که می دهند، انتظاراتی دارند که شاید آموزش های آنلاین انتظارات آن ها را برآورده نکند. یکی از این مدارس شهریه بگیر مدارس شاهد هستند.

 

در این ارتباط  «محمد رضا رزاقی» به خبرنگار شبستان می گوید: اگر کرونا ادامه دار باشد آموزش ها در مدارس شاهد به صورت های مختلف پیگیری می شود  که مهمترین آن، آموزش آنلاین است.

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش افزود: فعالیت هایی که مدارس شاهد در کلاس های حضوری داشتند، به همان میزان در آموزش های آنلاین خواهند داشت و بنابراین شهریه ای بازگردانده نمی شود چون همکاران ما همان زحمت را می کشند و این شهریه ها به عنوان حق الزحمه به آن ها داده می شود.

 

وی بیان می کند: اما مدارس در شرایط تعطیلی کرونایی مدارس دیگر نمی توانند بابت فعالیت های فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب و غذا پولی دریافت کنند اگر دریافت شود، باید به خانواده ها بازگردانند.

 

رزاقی تصریح کرد: برای سال تحصیلی گذشته نیز هزینه فعالیت های فوق برنامه به خانواده ها بازگردانده شد یا خانواده آن هزینه را نزد مدرسه نگهداشتند تا در ثبت نام امسال از آن استفاده کنند.

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: امسال افزایش ۲۰ درصدی برای شهریه  مدارس داشته ایم، شهریه دوره ابتدایی حداقل ۴۵۰ هزار تومان و حداکثر۹۲۰ هزار است. شهریه دوره اول متوسطه حداقل ۵۳۰ هزار تا حداکثر یک میلیون و ۵۰ هزار است و برای دوره دوم متوسطه حداقل ۶۴۰ هزار و حداکثر یک میلیون و ۴۰۰ هزار است.

کد خبر 936045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha