ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما اقدامات بسیار خوبی در فضای مجازی انجام داده است

جوروند گفت: ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما توانسته است در شرایط بحرانی کنونی نسبت به انجام اقدامات غیرحضوری و مجازی کارهای بسیار بزرگی انجام دهد.

«محمد جوروند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، پیرامون اقدامات کانون‌های مساجد خوزستان در مقابله با کرونا اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و اپیدمی آن در خوزستان، مجموعه مؤمن، انقلابی و فعال مسجدی در کلیه شهرستان‌های استان حماسه‌ساز شدند و مساجد شهری و روستایی به‌صورت خودجوش و ابتکاری اقدامات شایسته و در خور تحسینی انجام دادند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: تعطیلی مساجد و بسته شدن درب اماکن مذهبی، فعالان فرهنگی و مسجدی را بر آن داشت تا به فراخور نیاز مناطق و شناسایی نیازمندی‌های مردم در شهرستان‌ها اقدامات متناسب با آن مناطق را نیازسنجی کنند.

 

وی از جمله اقدامات کانون‌های مساجد را ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، مشارکت فعال در ساماندهی تجهیزات اهدایی و توزیع آنها در مناطق کم‌برخوردار، راه‌اندازی طرح‌های مجازی مختلف در زمینه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و رفاهی، برگزاری مسابقات مجازی در زمینه‌های کتاب و کتابخوانی، ختم قرآن به‌صورت مجازی در ایام ماه رمضان، توزیع بسته‌های بهداشتی به‌خصوص ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تهیه و تولید ماسک با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی، برگزاری طرح تلاوت نور و محافل انس با قرآن به‌صورت مجازی و ... عنوان کرد.

 

جوروند در بخش دیگری از سخنان خود مقوله فرهنگ و اقدامات فرهنگی را بستری برای اجرایی و عملیاتی کردن فعالیت‌های مختلف در زمینه‌های متعدد دانست و تصریح کرد: اهمیت فضای مجازی در شرایط بحرانی امروز که اقدامات حضوری و جمعی را با سختی روبه‌رو کرده زمانی بروز می‌کند که بتوان با فرهنگسازی زمینه انجام اقدامات مهم و اساسی را با حداکثر سرعت و حداقل هزینه به منصه ظهور رساند.

 

وی با اشاره به اینکه برای هر کار و اقدامی باید فرهنگ اجرای آن کار به‌صورت شایسته ترویج و با اطلاع‌رسانی مناسب نسبت به انجام آن اقدام شود اضافه کرد: ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما (فرهنگی هنری مساجد ایران) توانسته است در شرایط بحرانی کنونی نسبت به انجام اقدامات غیرحضوری و مجازی کارهای بسیار بزرگی انجام دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تولید و پوشش بیش از 120 گزارش خبری از اقدامات فرهنگی در زمینه بسط و ترویج فعالیت‌های مجازی، ترویج فعالیت‌های قرآنی، پویش‌های مواسات و اقدامات مؤمنانه، ترویح فعالیت‌های کتابخوانی و ... را از جمله این اقدامات دانست.

 

کد خبر 936065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha