کمبود محیط بان مدیریت حفاظت از زیستگاه های استان را تحت تاثیر قرار داده است  / افتتاح ۵ پروژه زیست محیطی در هفته محیط زیست

شهند گفت: کمبود نیروی انسانی محیط بان مدیریت حفاظت از زیستگاه های استان را تحت تاثیر قرار داده است و استان اردبیل فقط ۷.۸ درصد از مساحت محیط زیست استان تحت مدیریت محیط بانی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سعید شهند» امروز (8 خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان گفت: هفته جهانی محیط زیست از 17 تا 22 خردادماه با شعار کشوری «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران» و شعار جهانی «تنوع زیستی؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه ها و تخریب طبیعت» در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: در این هفته از مقام 156 شهید حافظ محیط زیست در کشور یاد خواهیم کرد و گرامی خواهیم داشت یاد و خاطره آنها و از جانبازان این عرصه نیز تقدیر و تشکر و خواهیم کرد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: اهم برنامه های هفته محیط زیست در استان با برگزاری نشست خبری و حضور در مزار شهدای استان و غبارروبی آغاز شده است و افتتاح پروژه های مختلف استان نیز در این هفته صورت خواهد گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: 3 پروژه محیط زیست انسانی شامل تصفیه خانه های متجمع آرتا و مجتمع گوشت اردبیل و سیستم بک هاس تصفیه خانه سیمان اردبیل است که با راه اندازی این پروژه ها شاهد کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی در مناطق مختلف خواهیم بود.

 

شهند افزود: افتتاح پاسگاه موقت محیط بانی در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر و خلخال برای مدیریت حفاظت از زیستگاه های کل و بز این منطقه و انبار علوفه سایت منال در شهرستان نمین برای تامین مواد غذایی مارال تحت حفاظت نیز از دیگر پروژه های افتتاحی طی این هفته است.

 

مدیر کل محیط زیست استان اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه تخلفات شکار و صید 73 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شده که در این تخلفات نیز 17 مور اسلحه مجاز و غیر مجاز کشف و ضبط شد که 2 قبضه از این اسلحه ها جنگی بود که با هماهنگی مقام قضایی به مراجع ذی صلاح تحویل داده شد.

 

شهند بیان کرد: طی سال جاری 76 مجوز زیست محیطی برای احداث واحدهای خدماتی و تولیدی، 24 مجوز بهره برداری واحدهای خدماتی و تولیدی و 12 مجوز توسعه واحدهای خدماتی و تولیدی صادر شده است.

 

وی ادامه داد: در خصوص 11 مورد درخواست مجوز نیز به دلیل آلایندگی و آسیب زا بودن به محیط زیست مخالفت شد.

 

شهند تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی محیط بان مدیریت حفاظت از زیستگاه های استان را تحت تاثیر قرار داده است و استان اردبیل فقط 7.8 درصد از مساحت محیط زیست استان تحت مدیریت محیط بانی استان هست که متوسط حفاظت از زیستگاه ها در کشور حدود 11 درصد است.

 

مدیر کل محیط زیست استان اعلام داشت: در خصوص نظارت و پایش صنایع آلاینده و پسماند نیز تاکنون 415 مورد بازرسی صورت گرفته است که 117 مورد منجر به دریافت اخطاریه از سوی کارشناسان این سازمان شد و پیگیری های جدی برای الزام به رعایت موارد زیست محیطی توسط این صنایع با رعایت مقررات سختگیرانه و ظرفیت قانونی صورت می گیرد.

کد خبر 936102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha