ادعای کاذب غرب در  خصوص تقابل علم و عقیده، در مواجهه با کرونا باطل شد

معافی گفت: ادعای کاذب غرب در تقابل «علم و عقیده» و «دین و توسعه» در دوران کرونا به دلیل پیشرفت‌های پزشکی و فرهنگ عمومی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه ملی با این ویروس باطل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «میثم معافی» امروز (18 خرداد) در نشست علمی آنلاین با عنوان «ادعای دروغین تقابل علم و عقیده (تحلیل در خصوص شرایط کرونا و پسا کرونا)» در مدرسه علمیه ریحانه الرسول (سلام‌الله علیها) شهرستان نکا اظهار کرد: دنیای غرب مدعی کافی بودن علم و تکنولوژی خود است و عقیده دارد که توسل به یک موجود نادیده، توهم است، به همین خاطر طرح دوقطبی کاذبی در دنیا تحت نظریه سکولاریزاسیون؛ یعنی جدایی علم و عقیده را مطرح کرده است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: طبق این نظریه، صاحبان مکاتب به دلیل این‌که متوسل به یک موضوع توهمی به نام خدا هستند، نمی‌توانند پیشرفت کنند، اما صاحبان علم و تکنولوژی قادرند تمام نیازهای بشر را برطرف کنند.

 

وی افزود: نظر به شرایط کرونایی دنیای امروز و در مواجهه با بحران کرونا، جهانِ دچار چالش، به بطلان ادعای کاذب دوقطبی بودن علم و عقیده پی برده و به دلیل ارتقاء شاخص‌های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های پزشکی و فرهنگ عمومی پایدار ایرانی در مواجهه ملی با تهدید کرونا متوجه شده است که باید متوسل به نیروی غیبی شد.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: تقابل دوگانه علم و عقیده همانند تقابل آب‌ونان، سانتریفیوژ و معیشت است که هر دو نیاز بشر بوده و اصل معیشت در جهان، سانتریفیوژ یعنی همان تکنولوژی و فناوری هسته‌ای که فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی است.

 

وی ادامه داد: دنیا در مواجهه با کرونا دچار حس و درد مشترکِ بی‌پناهی و تنهایی، ستم اقلیت ظالمان دنیا و درمان مشترک جهانی شده که نسخۀ آن در دعا و عبادت است؛ بنابراین باید امروز از نسخه‌های شفابخش دعا، نیایش و مهدویت بهره برد.

 

معافی ضمن اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص «اصل انتظار دارای دو رکن؛ امید به آینده و مأیوس نشدن است»، گفت: نباید به مقوله‌ی انتظار و نیایش، نگاه کلینیکی داشت؛ زیرا این مسئله فراتر از نیازمندی و احساس نیاز است؛ همچنان که امام سجاد (علیه‌السلام) در جلد 52 بحارالانوار فرمود: «انتظار فرج، خود از بزرگ‌ترین گشایش‌ها است.»

 

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) مبین بر این‌که «منتظر فرج باشید و از رحمت الهی ناامید نشوید» بیان کرد: انتظار به معنای امید به آینده بوده و دنیای اسلام به‌واسطۀ این امید، قادر به‌پیش بینی و مدیریت آینده است و توانسته این تهدید را به یک بدنه‌ی اجتماعی متحد و یکپارچۀ همدل تبدیل کند؛ درحالی‌که گزاره‌های جهانی ساز مکاتب مادی لیبرال دموکراسی غرب به سرانجام باطل رسیده، با ویروس کوچکی که حتی به 4 گرم هم نمی‌رسد، امید به آینده را در غرب به ناامیدی و درماندگی مبدل ساخت.

 

معافی افزود: ایستادن در صف اسلحه در آمریکا و خالی شدن فروشگاه‌ها در کشورهای غربی به این معناست که در مقابل بحران کرونا، بدنه اجتماعی در این کشورهای مدعی، ایجاد نشده و فرهنگ عمومی ارتقاء نیافته است.

 

*مکتب تشیع قادر به مدیریت جهان آینده است

این تحلیل‌گر سیاسی با اشاره به آیه 6 سوره معارج «اِنَّهُم یَرَونَهُ بَعیداً» گفت: «بعیدا» به این معنی نیست که غرب مسئله آخرالزمان و ظهور را قبول ندارد؛ بلکه آن‌ها با سوءاستفاده از علم، درصدد به تأخیر انداختن و براندازی عقیده ظهور هستند، اما مکتب تشیع کامل‌ترین مکتب دینی است که قادر به مدیریت جهان در دوران کرونا و پس کرونا است.

 

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب پیرامون تمدن غرب، اعلام کرد: این تمدن دارای سه ویژگی «مادیت منهای معنویت»، «قدرت بدون عدل» و «علم بدون تقوا» و همچنین گسست اجتماعی عمیقی است به گو نه ای که به‌عنوان نمونه انگلیس دارای وزارتخانه‌ی امور تنهایی و وزارت امور پیشگیری از خودکشی است.

 

معافی گفت: «قدرت بدون عدل» سبب توزیع ناعادلانه ثروت و فاصله طبقاتی و اجتماعی بسیار زیاد و «علم بدون تقوا»، باعث سوءاستفاده از علم، ساخت بمب اتم، تولید سه میلیون بذر نازا در بنیاد راکفلِر، حملات بیولوژیکی کرونا، عقیم‌سازی و کودک کشی می‌شود و هدف آمریکا از تهاجم بیولوژیکی، بحران سلامت جهانی، بحران اقتصادی، تولید آشوب‌های اجتماعی، ایجاد خلأ اعتبار جهانی است که البته توسط برخی کشورهای هوشمند هر چهار تهدید راهبردی کنترل می‌شود.

 

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در سال 42 درراه پیشبرد عقیده مهم مهدویت در نامه‌ای به مسئولان تأکید کردند، سه خطر بزرگ وجود دارد و انصراف از هدف بزرگ که ایجاد حکومت جهانی اسلام بر مبنای عقیده مهدوی بوده، خطر و خیانتی بزرگ است؛ بنابراین کارگزاران نظام باید همانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جهت پیشبرد عقیدۀ ظهور و آرمان حضرت امام (رحمت‌الله علیه)، از تمام ظرفیت‌های ملی، جهادی و نظامی بهره گیرند.

 

معافی اعلام کرد: سیاسی‌ترین مسئله، مهدویت و موعودگرایی و نزدیک‌ترین مسئله به پروژۀ مهدویت، قدس است که بروزترین شخصیت جهانی به عقیده ظهور و منجی گرایی؛ شهید القدس سردار سلیمانی است.

 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مسئله بیت‌المقدس یک رمز و رازی است که باعقیده مهدویت و آخرالزمان پیوند خورده و عقیده باطل آرماگدون (نبود آخرالزمان) ناشی از کتاب انحرافی تلمود است که درصدد تسلط بر سرزمین موعود (بیت‌المقدس) هستند.

 

 

کد خبر 936132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha