تولید محتوا در عرصه فضای مجازی اولویت کانون های مساجد باشد

فلاح لاله زاری با تاکید برتولید محتوا برای فضای مجازی گفت: امروز باید مساجد را به پایگاه اطلاع رسانی و تلاش برای تولید محتوا در عرصه فضای مجازی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« فرشید فلاح لاله زاری» در مراسم تجلیل از کانون های فعال و شایسته تقدیر در رویداد ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد «فهما»، با اشاره به ظرفیت وپتانسیل کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: در دوره های گذشته مساجد پایگاهی برای مشارکت و فعالیت در عرصه دفاع مقدس بود اما امروز صحنه جنگ و دفاع و نیز تهاجم دشمنان تغییر کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه در شرایط امروز مساجد باید خط اول تلاش برای تولید محتوا و فعالیت در فضای مجازی باشند ادامه داد: دولت از امکانات محدودی در این عرصه برخوردار است و سامانه فهما نیز توسط دولت با این هدف ایجاد شده است.

 

وی به ارتباط کانون های فرهنگی هنری مساجد با جوانان ونوجوانان نیز اشاره داشت واظهارکرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در محله های خود به سراغ جوانان نخبه و مستعد رفته و فعالان این عرصه را برای تولید محتوی مورد نیاز فضای مجازی به میدان بیاورند.

 

فلاح لاله زاری کانون های فرهنگی هنری را با عضویت دو میلیون و ۳۰۰ هزارنفر خانواده بزرگی خواند وافزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بهترین مکان برای فعالیت در عرصه فضای مجازی و تولید محتوی به شمار می آیند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان فعالیت فرهنگی و هنری که قابلیت ارائه در فضای مجازی را نداشته باشند اقتصادی  ندانست وگفت: قرار گرفتن فعالیت های فرهنگی و هنری بر بستر فضای مجازی شرایط را برای بهره مندی جمع بیشتری از مردم فراهم می سازد و این امر این فعالیت ها را اقتصادی تر می کند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند اضافه کرد: این نهاد مردمی با استفاده از ظرفیت و ارتباط با جوانان می توانند در حوزه های مختلف فرهنگی ،هنری و ورزشی  فعالیت خوبی با محوریت دین و ارزش های دینی داشته باشند.

 

به گفته فلاح لاله زاری کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به گونه ای فعالیت و تلاش کنند که با تولید محتوا، مطالب تولیدی خود را از طریق فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  تصریح کرد:اجرای طرح فهما با ایجاد انگیزه برای فعالیت های بیشتر مسجدی، هم دایره فعالان فرهنگی مساجد و هم دایره مخاطبان فعالیت های مسجدی را گسترش داد.

 

در این مراسم، از مدیران و فعالان ۱۰ کانون فعال و شایسته تقدیرکه در رویداد ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» معرفی شدند تجلیل  به عمل آمد.

 

استان سمنان دارای ۲۶۰ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی مسجد است که اکثریت این کانون ها در سامانه فهما حضور و فعالیت دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 936186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha