لزوم نقش‌آفرینی بانوان برای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس

قاسمی طوسی بر لزوم نقش‌آفرینی بانوان در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی پیرامون دستاوردهای دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نقش زنان در جنگ تحمیلی جای کار بسیار دارد که باید از تجربیات پیشکسوتان و جوانان استان برای تحقق این مهم بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» امروز (18 خرداد) در نخستین جلسه کمیته بانوان ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استانداری مازندران، گفت: برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار محوری «ما قوی هستیم» در قالب کمیته‌های تخصصی از سوم خرداد هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به تشکیل 17 کمیته در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بیان کرد: در همه‌ کمیته‌ها بانوان نقش فعال و پررنگی دارند.

 

وی بر لزوم نقش‌آفرینی بانوان در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی پیرامون دستاوردهای دوران دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: نقش زنان در دوران دفاع مقدس جای کار بسیار دارد که باید به‌صورت تخصصی به آن وارد شد و از تجربیات پیشکسوتان وزنان و دختران جوان استان برای تحقق این اهداف بهره برد.

 

قاسمی طوسی بابیان اینکه زنان و مردان سرزمین ما در دوران دفاع مقدس به‌دوراز تعلقات دنیوی به‌فرمان امام راحل لبیک گفتند، گفت: امروز نسل جوان ما نیازمند آگاهی لازم از آرمان‌ها و ارزش‌های رزمندگان دفاع مقدس هستند  و تحقق این مهم می‌بایست بیش‌ازپیش موردتوجه و اهتمام قرار گیرد.

 

وی بابیان اینکه تاپیان اسفندماه امسال 43 برنامه با موضوع دفاع مقدس و محوریت بانوان در سراسر استان برگزار می‌شود، گفت: در برنامه‌های دفاع مقدس نقش زنان، خانواده و کودکان در زمان جنگ تحمیلی به‌خوبی تبیین و از راویان دفاع مقدس برای انتقال خاطرات جنگ به نسل جوان نیز بهره‌گیری شود.

 

 قاسمی طوسی دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران با محوریت خانواده شهدای سلامت، برگزاری کارگاه سرگرمی در خانواده در فضای مجازی، مسابقات کتاب‌خوانی و تهیه پادکست صوتی و موشن گرافی با محوریت عفاف و حجاب برای بازنشر در فضای مجازی، تولید مستندات نقش زنان در دفاع مقدس را ازجمله برنامه‌هایی گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد.

 

 

 

کد خبر 936265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha