میزان ذخایر خون گلستان کاهش یافت

بنی عقیل از کاهش میزان ذخایر خون گلستان خبر داد و گفت: از مردم درخواست داریم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

«سید صادق بنی عقیل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از مردم درخواست داریم با توجه به کاهش میزان ذخایر خونی در گلستان نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: به دلیل ایام تعطیلی است که پشت سر گذاشتیم و همچنین افزایش میزان خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی استان با کمبود ذخایر خونی رو به رو شدیم.

 

بنی عقیل بیان کرد: انتظار داریم مردم از همه گروه های خونی نسبت به اهدای خون اقدام کنند و افرادی که حتی سابقه اهدای خون ندارند درخواست داریم برای کمک به بیماران نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

وی افزود: امیدواریم با افزایش میزان مراجعات مردم ذخایر خونی در استان شرایط بهتری برخوردار باشد.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان تاکید کرد: حتی بیمارانی بهبود یافته کووید 19 که یک ماه از درمان آنها سپری شده است می توانند بر اساس پروتکل های بهداشتی نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

بنی عقیل یادآور شد: نزدیک به چهار هزار بیمار خاص در استان گلستان نیاز به خون و فرآورده های خونی دارند و با توجه به اینکه عمر فرآورده های خونی نیز بسیار کوتاه است بیماران ما روزانه در مراکز درمانی نیاز به پلاکت و فرآورده های خونی دارند.

 

وی افزود: تمام پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می شود و مشکلی از نظر بیماری کووید 19 برای مراجعه کنندگان ما پیش نمی آید.

 

کد خبر 936272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha