استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجتناب ناپذیر است/ شناسایی ۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا

کریمیان با بیان اینکه استفاده از ماسک، ضرورتی اجتناب ناپذیر در سطح جامعه است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند باید در اولویت فعالیت های اقشار مختلف قرار گیرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، ظهر امروز(۱۸ خرداد) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد:  شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام طی شبانه روز گذشته به تعداد ۱۱۷۴ نفر افزایش یافته است.

 

«محمد کریمیان» با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته  ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان  گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه به ۷۱ نفر  افزایش یافته است، تصریح کرد: مورد جدید فوتی متعلق به شهرستان ایوان بوده و در شبانه روز گذشته در شهرستان ایلام ۶ نفر، در شهرستان ایوان ۵ نفر، در شهرستان دهلران ۱ نفر، در شهرستان دره‌شهر ۵ نفر، در شهرستان بدره ۱ نفر و در شهرستان سیروان ۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام ابراز کرد:  تا کنون در شهرستان ایلام ۴۳۶ مبتلا و ۲۵ مورد فوتی، در شهرستان ایوان ۱۷۱ مبتلا و ١۷ مورد فوتی، در شهرستان دهلران ۱۲۶ مبتلا و ۴ مورد فوتی، در شهرستان مهران ۷۶ مبتلا و ۷ مورد فوتی، در شهرستان دره‌شهر ۷۶ مبتلا و ۶ مورد فوتی، در  شهرستان آبدانان ۷۱ مبتلا و ۱ مورد فوتی، در شهرستان چرداول ۶۱ مبتلا و ۳ مورد فوتی، در شهرستان بدره ۴۷ مبتلا و ۴ مورد فوتی، در شهرستان ملکشاهی ۴۱ مبتلا و ١ مورد فوتی، در  شهرستان سیروان ۳۵ مبتلا و ٣ مورد فوتی و  در شهرستان هلیلان ۳۴ مبتلا و بدون فوتی گزارش شده است.

 

کریمیان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری بوده و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند، یادآور شد: از ابتدای هفته جاری ۱۷ خرداد، ارائه کلیه خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) شهر ایلام به روال عادی خود برگشته و بیماران کرونایی هر شهرستان در مراکز درمانی همان شهرستان بستری می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۹۶۲ نفر از مبتلایان به کرونا با تلاش کادر درمانی و مدافعان سلامت بهبود یافته اند، تصریح کرد:  متاسفانه در روزهای اخیر شاهد عدم رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم هستیم که همین امر نیز به طور قطع منجر به شیوع بیشتر این بیماری خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه  رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و همچنین استفاده از ماسک، ضرورتی اجتناب ناپذیر در سطح جامعه است، خاطرنشان کرد: بهترین راه مبارزه با کرونا قطع زنجیره انتقال این ویروس است و تنها راه قطع زنجیره انتقال آن، رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از ترددهای غیر ضرور  در مناطق مختلف است.

کد خبر 936304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha