سقف مهربانی بر سر «فاطمه زهرا»

در پی انتشار گزارش شبستان با عنوان « ۴۰ سال زندگی زیر سقف لرزان/ خیرین به کمک «فاطمه زهرا» بشتابند» با حمایت کمیته امداد و خیران سقفی از جنس مهربانی برای این مددجو خریداری شده است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ آذرماه سال 98 بود که قصه زندگی مادری جوان با عنوان «۴۰ سال زندگی زیر سقف لرزان/ خیرین به کمک «فاطمه زهرا» بشتابند» منتشر شد تا شاید به همت خیران گره‌ای از مشکلاتش باز شود.

 

«فاطمه زهرا» که به خاطر ورشکستگی و اعتیاد همسرش رنج 40 بار خانه به دوشی برای رهایی از دست طلبکاران را در کتاب زندگی اش دارد. در این سالها دو دختر و دو پسر قد و نیم قدش را که در همان‌ سال‌های نخست زندگی خداوند به او عطا می‌کند با چنگ و دندان بزرگ می‌کند.

 

او در تمام این سالها صبورانه دردها را تاب می‌آورد و بر زخم‌ها مرهم می‌گذارد. مادری که مُهر طلاق بر پیشانی اش خورده، بعد از جدایی از همسر معتادش بازهم بار زندگی به‌دوشش می‌افتد اما غم و غصه‌اش را پنهان می‌كند تا وظيفه مادری را به‌جا بياورد، می‌خواهد همچنان نقطه اميد و اتكای فرزندشان باقی بماند.

  

«فاطمه زهرا» یکی از صدها مادری است که جوانی‌اش را در آتش بی‌تدبیری همسری معتاد از دست داده است و تنها هم و غم‌اش جور کردن پولی برای خرید خانه ای امید بود تا خودش و فرزندانش در آن زندگی کنند.

 

درمان مستمر پسر کوچکش از یک سو، اجاره خانه و مشکلات اقتصادی از سوی دیگر موجب شد که هیچ امیدی به پس انداز و آورده ای برای تهیه یک مسکن و سرپناه نداشته باشد و تنها امیدش بعد از خداوند،‌ به دستان پرمهر خیرین و نیک اندیشانی باشد که همچون همیشه، بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی به کمک همنوعانشان می‌آیند.

 

مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی زمینه دیدار جمعی از خبرنگاران با این خانواده آبرومند را فراهم کرد و با پای کار آمدن رسانه‌ها و انتشار گزارش‌ها، خیرینی از نقاط مختلف استان و کشور برای کمک به این خانواده اعلام آمادگی کردند. کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز که رسالت ذاتی‌اش حمایت از اینگونه خانواده‌ها است، از قبل‌تر وارد میدان شده بود و با تحت پوشش قرار دادن این خانواده، برای جبران بخشی از آلام آنها، آستین همت بالا زده بود و در این مرحله نیز، باری دیگر حمایت همه جانبه خود را برای رفع مشکل این خانواده نشان داد.

 

«رضا سلم‌آبادی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اقداماتی که برای این مددجوی کمیته امداد منطقه یک بیرجند انجام شده است، گفت: طبق توافق صورت گرفته با ایشان و موافقت خیر محترم حاج آقای عزیزی بابت خرید مسکن در شهرستان خوسف برای نامبرده، پرونده الکترونیک وی در ۲۷ فروردین ماه امسال به اداره خوسف منتقل شده و پس از انتقال پرونده برای ایشان ملک مسکونی به ارزش۷۴۰ میلیون ریال توسط کمیته امداد خریداری شد.

 

وی ادامه داد: از هزینه خرید مسکن، مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال به صورت وام به حساب مددجو، ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض امداد و همچنین ۲۰۰ میلیون ریال که تعهد خیر بوده است به حساب فروشنده واریز شده است تا این مددجو صاحبخانه شوند.

 

سلم آبادی به سایر خدمات ارائه شده به این مددجو نیز اشاره کرد و افزود: این خانواده در چهار ماهه ابتدای سال ۹۸ در منزلی رایگان در یکی از مناطق بیرجند سکونت داشته و از مرداد ماه ۹۸ تا پایان بهمن ماه ۹۸ مجموعا مبلغ ۱۷میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اجاره مسکن به ایشان پرداخت شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین در سال ۹۷ نیز مبلغ ۱۰ میلیون ریال کمک موردی ویژه، پنج میلیون ریال سبد کالا، ۳۰ میلیون ریال کمک موردی و ابتدای سال ۹۸ نیز سبد کالای ۲ میلیون ریالی و کارت هدیه سه میلیون ریالی به این مددجو مساعدت شده است.

 

به گفته وی فاطمه زهرای گزارش ما از پایان سال ۹۵ به دلیل طلاق تحت حمایت کمیته امداد بیرجند قرار گرفته است که از ابتدای حمایت تاکنون مبلغ ۹۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در قالب اجاره مسکن، سبد کالا و مساعدت بلاعوض از امداد منطقه یک بیرجند مساعدت دریافت کرده است که در قیاس با مددجویان مشابه از خدمات بیشتری بهره‌مند شده است.

 

همکاران مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ یاران نیز بر اساس رسالت و وظیفه ذاتی این نهاد، از ابتدای بازدید و انعکاس مشکلات این خانواده همراه آنها بوده و با کمک‌های موردی از جمله سبدمواد غذایی، کفش و کمک‌های نقدی این خانواده را یاری کرد.

 

پرداخت مبلغ ۶ میلیون ریال توسط یکی از همکاران رسانه‌ای استان برای پرداخت برخی از معقوقات خرید این منزل مسکونی گامی دیگر از حمایت های این مرکز از این مددجوی آبرومند است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 936319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha