بقعه تاریخی «شیخ اسماعیل سیسی»  مرمت می‌شود

گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی با مشارکت خیّر دوستدار میراث فرهنگی در شهر سیس از توابع شهرستان شبستر مرمت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «احمد حمزه زاده» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با مشارکت خیّر دوستدار میراث فرهنگی گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی در شهر سیس از توابع شهرستان شبستر مرمت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی افزود: گنبد این بقعه تاریخی در سال ۹۷ بر اثر بارندگی ها دچار آسیب شده بود که با همت و تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز از سوی « محمدولی نصیبی سیس» مراحل اجرایی مرمت این اثر تاریخی در حال اجراست.

وی با قدردانی از خیران استان برای کمک به این اداره کل برای مرمت آثار تاریخی، اظهار داشت: این اداره کل آماده است تا با ارائه طرح های مرمت به خیران استان، مشارکت آنان را برای مرمت ابنیه فاخر تاریخی استان جلب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: شیخ اسماعیل سیس یا شیخ مجدالدین سیس معروف به «مفخرالاولیا و العارفین»، از عالمان و عارفان بزرگی است که حدود ۷۷۰ سال پیش در شهر سیس از توابع شهرستان شبستر آذربایجان شرقی می زیسته و بقعه متبرکه این واعظ بزرگ در این شهر قرار گرفته است.

حمزه زاده، ادامه داد: با توجه به اهتمام ویژه خیّران استان به حفظ و صیانت از مواریث تاریخی در سال های اخیر، شاهد مشارکت آنان در مرمت و احیای آثار تاریخی در شهرستان های مختلف استان شده بوده ایم.

کد خبر 936320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha