حضرت عبدالعظیم(ع) برای احیای دین به مقابله با طاغوت پرداختند

امام جمعه موقت تهران با بیان‌اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یک دیندار واقعی بودند، گفت: ایشان روایات فراوانی از ائمه معصومین(ع) نقل کردند و محدث و مرجع تام در احکام و مسائل دینی بودند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه یک‌شنبه، ۱۸ خرداد در مراسم بزرگداشت سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) که در آستان مقدس سیدالکریم(ع) برگزار شد، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در راستای احیای دین جهاد و هجرت کرد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی و دینی از علما و فقهای بزرگ زمان خود بودند، تصریح کرد: امروز جوانان با کسب معارف علمی و دینی در مسیر این عالم و فقیه بزرگ قدم بردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) محضر چهار امام معصوم علیهم السلام را درک کردند، اظهار کرد: حضرت احادیث و روایات فراوانی از ائمه معصومین(ع) روایت کردند، ایشان محدث و مرجع تام در احکام و مسائل دینی بودند.

 

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با پرهیز از خودخواهی و خودبینی همواره به فکر آخرت و قیامت بودند، ابراز کرد: متاسفانه دغدغه‌های اکثر ما درباره مسائل دنیوی است و به مسائل آخرت و قیامت و توجه نداریم.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان درباره دین باید محکم و استوار باشد، گفت: طبق فرمایش امام رضا(ع) صداقت و امانت دو نشانه دینداری است، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یک دیندار واقعی بودند جوانان از ایشان الگو بگیرند.

 

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درباره وحدت جامعه شیعه از امام رضا(ع) روایت دارند، گفت: جامعه شیعه برای عزت باید اتحاد داشته باشد، آنان که علیه اولیاء الهی شایعه‌پراکنی و پرونده‌سازی کنند طبق روایات در دنیا و آخرت گرفتار می‌شوند، امروز آن جناح‌های سیاسی که علیه هم کار می‌کنند مورد نفرت امام رضا(ع) هستند.

 

حجت الاسلام صدیقی افزود: شیعیان نباید نسبت به یکدیگر کینه و کدورت داشته باشند، مراقب باشید که اولیاء الهی همچون رهبر معظم انقلاب و شهدا را آزار ندهید که خشم خدا را شامل حال خود کنید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ دین اسلام درس مبارزه با طاغوت را می‌دهد که حضرت عبدالعظیم(ع) نیز برای احیای دین به مبارزه با طاغوت پرداختند و به احتمال قوی در این مسیر هم به شهادت رسیده باشند.

کد خبر 936515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha