شرکت در جشنواره «نسیم قدر» برای عموم آزاد است

رنجبر گفت: دبیرخانه جشنواره «نسیم قدر» خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی را در فراغت ناخوانده ناشی از شیوع کرونا به حضور مجازی برای شرکت در رویدادهای فرهنگی، هنری، قرآنی و... دعوت می‌کند.

 

«صفا رنجبر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری به اقبال عمومی اقشار مختلف جامعه به نخستین جشنواره مجازی «نسیم قدر» کار مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و موسسه فرهنگی قرآن و عترت گنجینه نور اشاره کرد و گفت: دبیرخانه مجازی این جشنواره در 5 حوزه، 14 بخش و 30 رشته در حال جمع‌آوری آثار است.

 

دبیر نخستین جشنواره مجازی نسیم قدر با اشاره به تمدید مهلت برگزاری نخستین جشنواره مجازی نسیم قدر تا پایان خردادماه سال جاری افزود: در صورت استقبال و درخواست متقاضیان، ممکن است با توجه به فصل امتحانات دانشجویی و دانش‌آموزی و ایجاد فرصت مناسب به علاقه‌مندان، تاریخ دریافت آثار تا پایان تیرماه تمدید شود و البته این تصمیم منوط به تصویب شورای سیاست‌گذاری جشنواره است که تا قبل از پایان خردادماه جلسه آن برگزار خواهد شد و مصوبات آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

وی در خصوص فعالیت دبیرخانه جشنواره تصریح کرد: تاکنون جلسات ستادی خوبی به‌منظور برگزاری هر چه‌بهتر این جشنواره در بخش‌های مختلف اعم از شورای سیاست‌گذاری، شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی امور ستادی، کارگروه‌های ده‌گانه و ... در سطح استان و البته شهرستان قائم‌شهر به‌عنوان دبیرخانه اجرایی جشنواره تشکیل‌شده است که امید می‌رود تا پایان برنامه و زمان برگزاری اختتامیه در مردادماه سال جاری و هم‌زمان با  دهه ولایت، شاهد یک رویداد موفق در این عرصه باشیم.

 

رنجبر پیرامون استقبال مخاطبان از بخش‌های مختلف جشنواره خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان و مجریان جشنواره به‌گونه‌ای رقابت‌های پیش‌بینی‌شده در این رویداد و پویش بزرگ را طراحی کردند که تمامی اقشار جامعه از کودک و نوجوان گرفته تا افراد میان‌سال و مسن به‌صورت عمومی یا در بخش‌های تخصصی در نظر گرفته‌شده می‌توانند در رشته‌های گوناگون این جشنواره شرکت نموده و به رقابت بپردازند و خداوند متعال را شاکرم تا امروز با استقبال خوبی درمجموع آثار دریافتی در بخش‌های عمومی و اختصاصی  مواجه بودیم و امید است در فرصت باقیمانده نیز ازنظر کیفی و کمی این استقبال افزایش یابد.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآنی گنجینه نور با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره تصریح کرد: مبنای برگزاری این رویداد به 2 بخش عمومی و تخصصی تقسیم می‌شود که در برخی از رشته‌های عمومی مانند خاطره‌نویسی، دل نوشته، کتاب‌خوانی، نقاشی، حفظ و مفاهیم قرآنی، عکاسی و ... عموم مردم در گروه‌های مختلف سنی قابلیت شرکت در جشنواره رادارند و در برخی رشته‌های تخصصی مانند شعر و داستان، فراز خوانی قرآن، دعا و مناجات خوانی، خوشنویسی، گرافیک، آواز و امیری خوانی، نماهنگ و ... باید افراد متخصص هر فن شرکت نموده و به رقابت بپردازند.

 

رنجبر خاطرنشان شد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره مجازی «نسیم قدر» برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به درگاه اینترنتی www.hamayesheiranian.ir و یا آیدی شبکه‌های اجتماعی به آدرس @hamayesh_iranian مراجعه کنند.

 

وی در خاتمه با تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد برگزاری این جشنواره در سطح استان و شهرستان قائم‌شهر ابراز امیدواری کرد: در صورت استقبال خوب مردم از جشنواره «نسیم قدر»، سال آینده این جشنواره با گستره ملی برگزار شود تا مازندران را به‌عنوان یکی از میزبانان مؤثر در برگزاری جشنواره‌هایی با تراز ملی در حوزه فرهنگی و مذهبی بیش‌ازپیش به سراسر ایران اسلامی معرفی نماییم.

 

کد خبر 936721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha