تثبیت مرزهای فرهنگی با استفاده از رسانه

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ دینی و اسلامی گفت: ما باید با استفاده از رسانه نقش خود را در تثبیت مرزهای فرهنگی به خوبی ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه شب گذشته با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه و جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلین حسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در باب جایگاه رسانه ها گفت: رسانه فقط جایگاه خبری ندارد بلکه قدرتمندترین ابزار در جهت نشر ، ترویج  و احیای عزت آفرین فرهنگ دینی بر اساس شرایط و مقتضیات زمان است. وی افزود: بیگانگان و دشمنان نظام با استفاده از ابزار رسانه فرهنگ مبتذل خود را ترویج و جایگاهی کاذب برای خود ایجاد می‌کنند تا سایه سیاه سلطه را بر سر جوامع بشری گسترش دهند. برهمین اساس ما نیز باید با استفاده از رسانه نقش خود را در تثبیت مرزهای فرهنگی به خوبی ایفا کنیم.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: کسانی که در حوزه رسانه کار می کنند بهترین دیده بان ها و رصد گران جامعه هستند و ما می توانیم با استفاده از ابزار رسانه و نظرات فعالان این حوزه در اولویت بندی کارهای دینی و مذهبی که متولی بخشی از آن سازمان تبلیغات است، اقدام کنیم.

محمد کاظمی نسب فرماندار و جانشین شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بابیان اینکه فرهنگ به عنوان ریشه برای درخت تناور جامعه در توسعه و پیشرفت نقش دارد ، افزود: اگر ما در بخشی از شاکله فرهنگی و دستگاه‌های فرهنگ ساز گلایه داریم به دلیل تقایل با یک فرهنگ مسلط ، پرهیاهو و پر زرق و برق است که در مقابل ما کار می کند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز یزد نیز گفت: توسعه سه رکن اصلی دارد که منابع طبیعی، سرمایه و منابع انسانی هستند و در این میان اهمیت نیروی انسانی توسعه یافته و توانمند بیش از دو مقوله دیگر است.

کاظم شاملو افزود: منابع انسانی و فرهنگی غنی ایران در دوره های مختلف بحرانی مانند انقلاب، دفاع مقدس، مدیریت کرونا کشور را حفظ کرده و برای رفع مشکلات اقتصادی نیز این دو مقوله می تواند اثرگذار باشد.

حمیدرضا بصیری رئیس اداره و دبیر شورای عمومی شهرستان ابرکوه نیز در این نشست گفت: اهمیت شورای فرهنگ عمومی از آن روست که محل تلاقی اندیشه ها و رسوب افکار فرهنگی در مدیران شهرستان است.

وی با بیان اهمیت جایگاه و نقش رسانه ها در تثبیت و حفظ مرزهای فرهنگی ایران اسلامی افزود: چنان که از بیانات رهبر معظم انقلاب برمی آید يكی از مهمترين تكاليف ما در درجه اول مهندسی فرهنگ كشور است که در این میان رسانه ها پیش تازان این عرصه اند.

 

کد خبر 936898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha