جهرم از دیرباز مهد عالمان بزرگ و مجاهد بوده است

حجت الاسلام حسینی در دیدار با امام جمعه جهرم به نقش تاریخی علمای این شهرستان اشاره کرد و گفت: جهرم از دیرباز مهد عالمان بزرگ و مجاهد بوده که در توسعه فرهنگ غنی و تقویت معارف اسلامی مردم این دیار نقش بسزایی داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی»، امروز (شنبه 27 اردیبهشت)، در دیدار با امام جمعه جهرم، گفت: شهرستان جهرم از دیرباز مهد عالمان بزرگ و مجاهد بوده که در توسعه فرهنگ غنی و تقویت معارف اسلامی مردم این دیار نقش بسزایی داشته اند.

 

امام جمعه ابرکوه با اشاره به وفاداری مردم جهرم به نظام و انقلاب، افزود: مردم این شهرستان در دوران مبارزه با رژیم پهلوی با پشتوانه عالمان مجاهد، دین‌ خود را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی وفا کردند.

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخصه های شهرستان ابرکوه نیز گفت: مقام معظم رهبری سال 86 در سفر خود به استان یزد و شهرستان ابرکوه، این دیار را در سه بخش مورد عنایت قرار دادند.

 

حجت الاسلام حسینی وفاداری مردم ابرکوه به انقلاب را از جمله فرمایش رهبری انقلاب در دیدار بار مردم این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: رهبری، ابرکوه را از مناطق نامدار و بانشاط کشور و دیاری کهن و باستانی نامیدند.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تبیین شاخصه های این شهرستان از نگاه رهبری انقلاب، خاطرنشان کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان بر حفظ شاخصه کهن بودن ابرکوه و بر استفاده از ظرفیت گردشگری آن تاکید شد.

 

امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه 450‪ اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد که 150‪ مورد آن ثبت ملی است، تصریح کرد: در این راستا مسئولان را بر تقویت فضاهای گردشگری تشویق و موفق شدیم تمام فضاهای باستانی را بازسازی کنیم

 

وی در پایان به تقویت صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پاک تاکید کرد و گفت: باید حواسمان جمع باشد تا خرده فرهنگ ها به جامعه آسیبی وارد نکنند.

 

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، نیز در سخنانی از حضور گرم حجت الاسلام حسینی در این شهرستان و در طی سال های متمادی در راستای تقویت فرهنگ غنی دینی و اسلامی قدردانی کرد. 

 

امام جمعه جهرم همچنین ابرکوه را دارای ظرفیت های مختلف دینی و تاریخی برشمرد که توانسته این شهرستان را به عنوان یک شهر گردشگری به کشور معرفی کند.

کد خبر 929151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha