اهدای اعضای بدن شبیر جافری در ملایر به بیماران نیازمند

آذر همایون گفت: اهدای اعضای بدن شبیر جافری جوان ۱۸ ساله ملایری که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد به بیماران نیازمند جان دوباره ببخشید.

« عباس آذر  همایون »در گفت ‌وگو با خبرنگار  شبستان در ملایر گفت: در هفته گذشته  شبیرجافری جوان ۱۸ساله ملایری  بر اثر تصادف  در بیمارستان امام حسین(ع) ملایری بستری شد که بعد از تشخیص پزشکان مشخص شد این جوان دچار مرگ مغزی  شده است.


رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر افزود: با تایید  نهایی مرگ مغزی  از سوی با رضایت خانواده ایشان  اعضای بدن این جوان بعد از انتقال  به  بیمارستان سینای تهران به بیماران نیازمند اهدا شد.


رئیس مجمع خیران سلامت ملایر گفت:  بعد از انجام عمل اهدا قلب، دو کلیه و کبد این جوان ملایری به بیماران نیازمند اهدا شد.


 وی ضمن تقدیر از خانواده  این جوان ملایری گفت : این جوان اهل روستای توجغاز ملایر است که مراسم خاکسپاری و ترحیم نیز امروز در همین روستا برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه  این اهدای عضو در سال جاری  اولین اهدای عضو درشهرستان ملایر است.افزود:  تا کنون تعداد اهدای عضو در ملایر به ۳۰ مورد رسیده است.


وی با اشاره به اینکه اهدای عضو اهدای زندگی است و با هدای عضو بیماران مرگ مغزی  می‌توان جان  بیماران زیادی را نجات داد  تصریح کرد: طی سال های اخیر فرهنگ اهدای عضو جا افتاده  است .


آذر همایون با اشاره به اینکه در این  زمینه نیازمند فرهنگ سازی بیشتر هستیم بیان کرد: بیش از ۳ هزار نفر نیز در ملایر کارت اهدای عضو دارند.

 

کد خبر 936959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha