سدهای معیشتی می تواند عامل رونق روستاها باشد

نظری گفت: سدهای معیشتی شهرستان خلخال می تواند عامل رونق روستاها در منطقه باشد که متاسفانه چندین سال رها شده است و باید وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را در راس پیگیری جدی خود قرار دهد.

«سید غنی نظری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: در دیدار اخیر با وزیر جهاد کشاورزی برخی از مشکلات حوزه کشاورزی این شهرستان به ایشان را گزارش کردم و امیدواریم با مساعدت های اخذ شده بتوانیم برخی از مشکلات کشاورزان منطقه را مرتفع کنیم.

 

نماینده منتخب مردم‌ خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمازدگی باغات جنوب استان از موضوع های مهم مطرح شده بود که امیدواریم با پیگیری در استقرار سامانه ضد تگرگ و انواع سیستم های گرمایشی برای باغات منطقه زمینه رفع این مشکل مهیا شود.

 

این مقام مسئول افزود: برای تسهیل در اشتغال روستایی به ویژه در زمینه دام پروری باید تسهیلات مورد نیازی از طریق بانک کشاورزی برای روستائیان تامین شود.

 

نظری خاطر نشان کرد: تجدید نظر در قیمت تضمینی خرید گندم از دیگر خواسته کشاورزان منطقه از وزیر جهاد کشاورزی بود تا ضرری به کشت این محصول در این منطقه وارد نکند.

 

وی اذعان داشت: سدهای معیشتی شهرستان خلخال می تواند عامل رونق روستاها در منطقه باشد که متاسفانه چندین سال رها شده است و باید وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را در راس پیگیری جدی خود قرار دهد.

 

نظری ادامه داد: متاسفانه افت قیمت محصول گوجه فرنگی نیز در فصول برداشت موجب ضرر و زیان زیادی به کشاورزان منطقه می شود که با خرید تضمینی این محصول می توان از کشاورزان حمایت شود.

 

نماینده منتخب مردم‌ خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با جذب سرمایه گذاری در منطقه حاشیه و دره های پیرامون رودخانه قزل اوزن و زمینه ارائه الگوهای کشت می توان بستر اشتغال برای روستاهای پیرامون را فراهم کرد.

 

نظری اظهار داشت: در خصوص قیمت پایه تعیین شده برای سهم کشاورزان در پایاب سد کوثر نیز به دلیل ضعف بنیه مالی کشاورزان با تجدید نظر و افزایش سهم دولت می توان از کشاورزان این منطقه حمایت کرد.

کد خبر 937118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha