فعال بودن ۱۸ هزار هکتار گلخانه فعال در کشور

طهماسبی، گفت: ۱۸ هزار هکتار گلخانه فعال در کشور وجود دارد و تولیدات باغی و گلخانه‌ای به ۲۴ میلیون رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمدعلی طهماسبی»، امروز(20 خرداد)، در سفر به شهرستان بروجرد و بازدید اراضی گلخانه های گل محمدی روستای یوسفعلی بروجرد اظهار داشت: ۱۸ هزار هکتار گلخانه فعال در کشور وجود دارد.

 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانه‌ها را از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی درسال جهش تولید عنوان کرد و افزود: برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی، طرح هایی همچون اراضی شیبدار و توسعه گلخانه ای اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تولیدات باغی و گلخانه‌ای در کشور به ۲۴ میلیون رسیده است، افزود: چندین میلیارد گل شاخه بریده و گیاهان زینتی و گلدانی در کشور تولید می‌شود.

 

طهماسبی با اشاره به وجود 2 میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار باغ در کشور، یادآور شد: حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از این باغات بارور و مابقی آنها در مدار تولید قرار دارد.

 

وی از بازسازی باغات سالخورده خبر داد و افزود: ۹۰۰ هزار هکتار از باغات سالخورده در کشوردر قالب طرح اصلاح بازسازی خواهند شد.

 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح ها در زمینه باغات و توسعه گلخانه ها را فرصتی مناسب برای افزایش تولید، کاهش واردات و توسعه صادرات عنوان کرد.

 

کد خبر 937124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha