اعطای مشوق به شرکت های دانش بنیان برای استقرار در شهرک های صنعتی

خانپور از اعطای مشوق های مختلف به شرکت های دانش بنیان برای استقرار در شهرک های صنعتی استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حمیدرضا خانپور» درنشست ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی که امروز (سه شنبه ۲۰ خرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: چندین جلسه با پارک علم و فناوری قزوین برگزار کردیم و چند مشوق برای کسانی که از ناحیه پارک وارد شهرک های صنعتی شوند، در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین ادامه داد: از جمله مشوقات این است که بازه زمانی بازپرداخت اقساط را افزایش داده ایم، در قیمت زمین ۱۰ درصد تخفیف می دهیم و اگر پراونه بهره برداری را به موقع تحویل دهند ۱۰ درصد مشوق پایان دوره لحاظ می شود.

 

وی عنوان کرد: معافیت مالیاتی و مباحث مختلف صندوق ضمانت صنایع کوچک هم برای این افراد لحاظ می شود و در پایان کار و شروع فعالیت، سند تک برگی تفیکیکی را به اینها می دهیم.

 

خانپور اعلام کرد: واحدهایی که در پارک علم و فناوری تولیداتی دارند و دانش بنیان شدند، در رده های مختلف هستند و اینکه همه در یک جا در شهرک صنعتی جمع شوند، مقدور نیست بنابراین در هر شهرک صنعتی منطقه ای را برای دانش بنیان ها در نظر گرفته ایم که می توانند در این شهرک ها مستقر شوند.

 

وی تصریح کرد: قرار شد در هر شهرک، قسمتی را برای این کار در نظر بگیریم و در شهرک آبیک با توجه به اینکه امکانات و زیرساخت ها را ندارند، مقرر شد تصمیم گیری شود و پشت دانشگاه که زمین های مسکن و شهرسازی است زیرساخت های آب و برق را ایجاد کرده و در آنجا مستقر شوند.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: این کارگروه بسیار مهم است و نوعی حرکت های اقتصادی ما را می تواند رقم بزند و این مسیر رفتاری ما می تواند به توسعه منتج می شود.

 

«هدایت الله جمالی پور» افزود: باید توجه شود از حضور مدیران و زمان در این جلسه باید به خوبی استفاده شود و باید بتوان از این زمان بیشتر استفاده کرد.

 

وی با اشاره به گزارش یکی از شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: کار این شرکت دانش بنیان قابل تقدیر است زیرا رقابت رقابت سختی است  تا بتوان خود را در سطح کشورهای دارای جایگاه قرار داد.

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیانی که به دنبال صادرات هستند باید بدانند در صادرات باید در کشور به جایگاهی برسند که مورد اقبال و مورد اعتماد مردم واقع شوند، شرکت سامسونگ اول در کره مطرح شد سپس وارد بازار خارجی شد.

 

کد خبر 937136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha