نقش جهش تولید در توسعه صادرات صنایع دستی فارس

امیری گفت: افزایش تولید مطلوب صنایع دستی فارس در سال «جهش تولید» در توسعه صادرات این صنایع ارزشمند، نقش موثری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصیب امیری»، امروز (سه شنبه 20 خرداد) با تبریک هفته «صنایع دستی» به خبرنگاران گفت: صنایع دستی، بومی و هنرهای سنتی هر کشری از افتخارات آن است که در اعتقادات، آداب و رسوم، سنت ها و فرهنگ معنوی آن جامعه ریشه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: صنایع دستی، میراثی است که با گذشت قرن ها برای آیندگان به یادگار می ماند و پشتوانه های فرهنگی و هنری هر جامعه ای است.

وی اضافه کرد: صنایع دستی بومی می تواند در تمامی مناطق شهری، روستایی و عشایری تولید شود و به کارشناسان ‏خارجی، نیاز ندارد و برای تولید آن دسترسی آسان به مواد اولیه و ابزار کار مختصر و ارزان وجود دارد.

امیری با تاکید بر پیامدهای مطلوب توسعه تولید صنایع دستی در مناطق مختلف، بیان کرد: برخورداری از ارزش افزوده بالا، ‏سرمایه‌گذاری اندک، بستر سازی توسعه صنعت گردشگری، پیشگیری از تخریب زیست محیطی، ایجاد درآمد پایدار، قدرت اشتغال‌زایی و تقویت افتخار ملی از پیامدهای مطلوب تولید و ترویج صنایع دستی است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مطلوب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری صنایع دستی، مسئولان و دست اندرکاران باید با عزم راسخ، زمینه ‏رشد این صنعت را فراهم کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به غنای استان فارس در حوزه صنایع دستی، اعلام کرد: وجود بیش از 200هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و بیش از 80 رشته فعال صنایع دستی در استان، نشان از این غنای فرهنگی و دیرینه است.

امیری ادامه داد: انتخاب شهر شیراز به عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» و شهر آباده به عنوان «شهر جهانی منبت» از این افتخارات است که نمادی از حفظ ارزش های انسانی، کمال گرایی و فرهنگ و هنر را در استان ما به تصویر می کشد.

وی با گرامیداشت هفته «صنایع دستی» و تبریک این هفته به هنرمندان این عرصه در استان، گفت: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری، سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، افزایش تولید مطلوب صنایع دستی فارس در توسعه صادرات این صنایع ارزشمند، نقش موثری دارد.

کد خبر 937211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha