نقش هم افزایی ارگان ها و نهادها در برآیند مثبت کار تشکیلاتی

آیت الله دژکام گفت: اینکه مجموعه ای کارش را به خوبی انجام دهد، کافی نیست و در گام دوم انقلاب باید به جایی برسیم که مجموعه ارگان ها و نهاد ها با هم حرکت کنند و برآیند کلی کار تشکیلاتی آنها مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (سه شنبه 20 خرداد) در دیدار با جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور و فرمانده انتظامی فارس، گفت:  گاهی، مواد اولیه برای انجام یک کار آماده است اما دست به دست یکدیگر نمی دهد و کار به ثمر نمی نشیند.

امام جمعه شیراز افزود: این تعبیر رسایی برای وضعیت موجود کشور است و در گام دوم می خواهیم با توجه به این موضوع، اقداماتی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: نوع آموزش مجموعه نیروهای انتظامی به نسبت سال های گذشته متحول شده است و آموزش به سربازان باهوش و با استعداد در این حوزه می تواند به برخورداری از نیروهای انسانی مفید، منجر شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به بحث ارتباطات بین دستگاهی، بیان کرد: حقیقت این است که از حیث مباحث فرهنگی و اجتماعی ما به عنوان نهاد روحانیت درگیر مسائل اجتماع بوده ایم و خود را مسئول می دانیم اما گاهی این ارتباطات و هماهنگی ها به گونه ای نیست که هم افزایی ایجاد کند.

آیت الله دژکام ادامه داد: بنابراین نیاز به ایجاد یک ارتباطات بین بخشی و بین دستگاهی داریم و البته جاهایی برای این بخش قرار داده شده است اما به درستی نقش خود را ایفا نکرده و برای حل مشکل هم افزایی نمی کنند.

وی تاکید کرد: اینکه مجموعه ای کارش را به خوبی انجام دهد، کافی نیست و در گام دوم انقلاب باید به جایی برسیم که مجموعه ارگان ها و نهاد ها با هم حرکت کنند و برآیند کلی کار تشکیلاتی آنها مثبت بوده است.

آیت الله دژکام با تاکید بر ارتباطات بین دستگاهی، گفت: پیش از در ساختار آمدن یک مسئله با ایجاد ارتباط های حسنه، همدلانه و اخلاقی بین 2 یا چند دستگاه، می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

وی تاکید کرد: در این حوزه باید برای ایجاد صمیمیت، تلاش شود زیرا بسیاری از دستورالعمل های مدیریتی با تعامل و همدلی، بهتر مدیریت می شوند.

کد خبر 937264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha