نداشتن زمین شهرک صنعتی ، عامل فرار سرمایه‌گذار از گلپایگان است

اتحادی از فرار سرمایه‌گذار به دلیل تامین نشدن زمین خبر داد و گفت: اگر زمین مورد نیاز تامین شود، برای حدود ۱۰۰ هکتارآن، متقاضی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «محسن اتحادی» در نشست تخصصی با خبرنگاران شهرستان گلپایگان از کمبود نیرو در این اداره وسیع خبر داد و در خصوص دلیل گرانی میوه تشریح کرد: مسئولان میدان تره بار استان اصفهان با توجه به چندین حضور آنها در شهرستان گلپایگان، معتقدند که میدان تره بار گلپایگان با استان اصفهان متفاوت است.

رئیس اداره صنعت، معدن، تجارت گلپایگان با بیان اینکه قیمت در شهرهایی که میوه در آنها به صورت مستقیم  از میدان تهیه می شود، مناسب است، گفت: میوه در شهرستان گلپایگان، توسط میدان یا میوه فروش از میادین تهران یا قم تهیه می شود و پنج درصد حق عمده فروشی و کرایه بار به آن اضافه می شود و سپس  به مرحله جداسازی می رود که قیمت ها را بالاتر می برد و قیمت میوه نسبت به شهرهای اطراف بیشتر است.

وی علت دیگر گرانی را عرضه و تقاضای بازار دانست که روزهایی از هفته، میوه گران تر است و ادامه داد: وظیفه این اداره بررسی موجودی کالا، تنظیم بازار و نظارت بر انبارها است اما با توجه به ماده ۳۰ قانون و ماده پنج آیین نامه، ۲۰ اتحادیه شهرستان باید کمیسیون ها را تشکیل دهند و نظارت مردم بر مردم صورت گیرد و نگاه اصلاحی و نه قهری باشد.

اتحادی با بیان اینکه اصناف خدماتی بیشتر از صنعت آسیب دید که برای آنها وام هایی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: صنعت شهرستان همواره از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فرودین فعال نیست و از طرفی صنعت بر خلاف صنف، انبارهایی برای نگه داری کالا با یک نوبت اضافه کاری دارد و صنعت شهرستان بیشتر  درخودرو و مسکن فعال است که پس از بازگشایی ها، به کار خود ادامه دادند.

رئیس صمت با بیان اینکه شهرستان حدود دوسالی است که زمین برای واگذاری به سرمایه گذار به دلیل حریم شهر گلپایگان ندارد، اظهار امیدواری کرد: اگر زمینی برای سرمایه گذار در نظر گرفت و در صورت تایید زمین، متقاضی برای سرمایه گذاری در حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هکتار وجود دارد./

کد خبر 937279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha