ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در استان زنجان

«خلیل آقاجانلو»، بر ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در استان زنجان تاکید کرد و گفت: توسعه فضای سبز، جنگلکاری و ایجاد پارک های جنگلی از برنامه های در دست اجرای منابع طبیعی استان زنجان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جمع خبرنگاران به کم بودن سرانه جنگل در کشور و همچنین در استان زنجان اشاره کرد و گفت: همین موضوع باعث شده است تا بر لزوم افزایش سرانه جنگلی و توسعه فضای سبز در این استان بیش از پیش تاکید شود.

 

خلیل آقاجانلو خاطرنشان کرد: به همین منظور علاوه بر توسعه فضای سبز، جنگلکاری و ایجاد پارک های جنگلی از برنامه های در دست اجرای این اداره کل است.

 

وی افزود: پارک های ارم، گلستان، گاوازنگ، پارک جنوبی زنجان و پارک های شهرستان های خدابنده و ماهنشان با هدف جنگلکاری و افزایش سرانه فضای سبز انجام شده  و در حال حاضر مدیریت این پارک ها برای خدمات رسانی به مردم در دست شهرداری است.

 

آقاجانلو به تولید نهال در بزرگترین نهالستان شمالغرب کشور هم اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید نهال در این نهالستان 5 میلیون اصله است و در حال حاضر سالانه 2 تا 3 میلیون اصله نهال تولید می شود.

 

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: خوشبختانه استان زنجان در تولید نهال جزو یکی از استان های موفق شناسایی شده است.

 

وی تاکید کرد: نهال ارس به عنوان گونه بومی استان شناسایی شده و با توجه به دیرزیستی و مقاومت بالای این نهال توانسته ایم آن را تولید و در راستای افزایش سرانه فضای سبز در عرصه ها مورد استفاده قرار دهیم.

 

کد خبر 937412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha